Alla inlägg under juni 2008

Av Evelina - 30 juni 2008 20:39

Morsning!

Sitter med min nya dator och är fetingmätt... Fyllde 21 för inte så länge sedan så i kombinerad födelsedagspresent och tack förhjälpen med festen fick jag en dator av min far.. vissar har det bra :P En finfin acer med en massa härliga funktioner som jag ännu inte riktigt förstår mig på men ändå, datorn är min och det är allt som räknas! Är så coolt att göra allt för första gången på min alldeles egna dator, nästan som att vara nykär.. (eller ja, hur känns det nu igen?..)


Har svullat som en tok hela helgen.. usch blir hårdkörning imorgon igen när jag kommer tillbaka till sthlm.. Ska faktiskt och på jobbintervju för ABC gruppen oxå, mkt spännande! Jag behöver verkligen jobba men jag vet inte vad jag vill.. ska nog söka några elevassistentjobb oxå. Well, kommer tid kommer råd, eller vad är det han säger i Kim Novak?


Har spenderat dagen på stan med syrran och det verkligen skär i mig när jag inte kan köpa saker jag vill ha! Att jag har ett sånt begär, märkligt egentligen.. blir nog en vit fin blus på Gina tricot nån dag ändå!


nää.. nu ska jag hjälpa karin att boka hemresa til gbg och sen ska jag upp på vinden och rota!

Bye bebios!


Av Evelina - 30 juni 2008 00:50

Tvillingsyrrorna och bullen när han var pyttig!

Av Evelina - 30 juni 2008 00:27

Så sitter jag här med min söta lillasyster Karin, äter pepparkakor mitt i sommarn och försöker få i mig lite vatten..   blev några mellanöl med vännen jennie ikväll..  skulle ju inte drickas ngt när jag är här, men det var det ändå värt! Besökte först hennes underbart fina läganhet och så for vill till pitchers.. det var trevligt!

pappas fest blev en succé.. Hanna och Karin slet som slavar och jag styrde och ställde som en annan! Men alla var nöjda och likaså jag.. har ju en del krav på mig själv..


Imorgon bär det av mot ungdomsmottagningen med syrran.. får ju vara ett gott föredömme som största i skaran och det är jag så gärna.. sen blir det stan och fika.. Kommer tillbaka till sthlm på tisdag och gör stan osäker igen.. eller ja, så osäker jag nu kan göra den. Längtar så ofantligt mycket till den 12:e då jag ska flytta, mums så roligt det ska bli. Sen ska jag bli stammis på bolue&berso och bli KUNG på boule! Försök och klå mig om du kan!


Idag var en mysig dag.. tänk så mycket sommarvärme kan göra! Var ute i arboga och träffade Malin.. solade åt melon och njöt! Melon är så gott! Körde bil oxå för typ tredje gången sen jag kmm och från resan och det var ett äventyr må jag säga!

nej fy nu har vår hund fisit.. blää, bäst och ta en sväng med han på gården!


Må gott folk så hörs vi!

Härligt sliskiga kyssar från Eve



Av Evelina - 24 juni 2008 15:22

ser lite suspekt ut jag vet.. Färsk spenat, quinoa med tomat, gruka, morot och halomi, stekt abourgine, några skivor chevre, avokado, bönblanding, hommous och lite cold slaw.. toppen över i:et ett stor glas vatten!

Nu blir jag hungirg igen!

Av Evelina - 24 juni 2008 14:36

Tack Tim för din kommentar :) Nilsson eller Widebeck btw?

aja..


Imorse var jag och mammsen ute på var dagliga powerwalk-tur.. blev varken den långa eller korta rundan idag utan istället gick vi till farsta centrum för att inhandla färg till vår spegel vi ska måla om.. Men i Farsta centrum finns det ju så många andra trevliga butiker och jag som har svårt att hålla mig i skinnet när det gäller materiella ting gick inte hem tomhent! Fick med mig (förutom färgen) en ny lagom eve-bh, ett fint fat som framor ska få i 70-års present och en söt lite plåtburk med hjärtan på som jag ska ha i mitt och jolines nya kök i saltsjökvarn! Jag blir inte klok på hur hemtex alltid kan ha sån rea? Jag misstänker starkt att deras ordinarie priser är det priset som anges vid rean men att dom inte vill ses som en lågpris-kedja och därför skryter med sina reaskyltar. Äsch, jag klagar inte så länge jag har råd! 


Käkat min nyttiga och gudomligt goda lunch nyss och pratade en lång stund med Hanna..


Åker till Örebro imorgon, det ska bli mysigt att träffa familjen igen och så kommer min ena lilltvillingsyster från Götebrog! Imorgon blir det 70års kalas och sen ska jag sysselsätta mig rejält så jag inte har nån möjlighet till att gå ut på kvällen.. öl i Örebro slutar aldig bra, i många avseenden. usch!


Ska strax sätta mig med planeringen inför pappas personalfest jag ska jobba på på fredag! Måste skaffa mig ett riktigt jobb nu, hur ska jag annars ha råd att bo i min nya alldeles alldeles underbara lägenhet? Och så måste jag köpa en dator.. åhh.. allt handlar om pengar, skit!  


ska skryta lite med min goda mat så jag lägger nog upp en bild om en stund. Over and out! /Evigirl

Av Evelina - 24 juni 2008 00:40

Behövde få lite härligt minne-känsla från Hannas och min resa.. det här är det sista kortet som togs innan vi klev av planet på arlanda.. fina efter fyra månader i asien. Mums!

Av Evelina - 24 juni 2008 00:29

Det spelar ingen roll om en endast själ läser vad jag skirver eller inte.. Det här är för mig och sen om någon får för sig att läsa så är det upp till den personen att välja.


Alla behöver få vara ytliga ibland och eftersom jag inte hittat något annat forum än detta då jag kan skriva vad som faller mig in så kom jag ändå hit till slut. Vi får se hur länge jag stannar.


Man kan se det här som min dagbok. Om det visar sig att jag har ett stort behov av det lär jag uppdatera ofta. Den som lever får se...


Idag har gått fort och med detta som avslut och några för många salta pastiller tänker jag nu gå och sussa, men först ska jag läsa lite i min bok tror jag!


Peace!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards