Alla inlägg under mars 2010

Av Evelina - 31 mars 2010 11:34

   


På grund av fotboll och tvspel och skit spenderade jag natten hos en annan av mina haningefavoriter. Faktiskt min största favorit, Emelieeeee! Sådär vid 22-tiden bestämde vi oss för att börja rensa i hennes garderob. Något jag aldrig kan få nog utav, galet kul.


Emelie som har lite problem med sin mage låg nerbeddad på hallgolvet med jag gick igenom låda för låda. Vi sortreade i följande högar: NU, SOMMAR, SLÄNG, KÄLLAREN, MAMMAS :)

Jag tror inte det finns något exakt sätt att göra för alla utan man får utgår från varje persons gardrob och behov. Vissa kläder fick nytt liv genom diskussion om användingsområden och nya kombinationer. Vissa behövde få en putt ner i kasta-påsen. Den påsen var ändå en NK-påse så ett fint välkomnande in i klädhimlen hoppas jag att dom fick. :)


Framför allt vet nu Emelie hur hennes klädläge ser ut. Hon har en budget och idag/eftermiddag ska vi bege oss ut på stan för att kompletera och piffa upp med små snabba smidiga succeer.


Kolla in i ikväll så hoppas jag på lite härlig update på shoppingfronten :) underbara liv, tänk om man kunde jobba med sånt här på heltide.. mmmums! 

Av Evelina - 31 mars 2010 00:26

    

Hur kunde jag GLÖMMA berätta att jag shoppat idag? Väldigt ovant för att vara jag. Mycket annat i skallen i guess. Som att jag och M ska åka till Götebrog på fredag till exempel, och hälsa på mina systrar, awesome!


Ja hur som helst. Shoppingen. Var förbi mitt älskade H&M och hittade dom här ascoola senilsnörerna i silverkedja. Var på jakt efter det redan innan och under Australien utan resultat, att det nu finns på H&M divided för 49 spänn, underbart! Finns i guld oxå, skynda innan dom tar slut! Och brillsen, klassiska pilotisar i en rundare modell, kommer passa fint i min lilla fejja. Dessutom mindre skydd=mer bränna ;)


Shortsen är som känt från Gina Tricot och eftersom storlekarna började sina var det dags att slå till. 149 kr, kap, beige är oxå svinsnyggt, funderar på att haffa dom oxå innan de tar slut. Provade med en vit oversize skjorta instoppat och upppuffat till och behöver jag säga att det var klockrent. Jag kan se mig i nästan ALLT från min garderob kombinerat till! Jag älskar när man hittar sånna kläder.


Nu är det dags för sängen!

Av Evelina - 30 mars 2010 20:34

 

Iphone abonnemanget må var dyrt men har man 7eleven appen så får man ibland fina små erbjudanden. Kolla in vad jag hämtade idag.. Har sett att drycken ibland finns med i gossip girl så där gick jag och drömde.. :)..


           

.. På väg till Alex och hennes jobb i ett bageri. Glömde kameran när vi gick runt och spande in alla läskande bakelser. Så chicka i vita rockar. Jag körde på leopardsjalen medan Alex hade träskor som outfitt. Inne eller ute? (om det är ett måste)



Har funderat på det här med hur jag ska ta kort på mig själv (EGO jag vet:)) men jag tycker att det kan vara inspirerande att se hur andra tänker när dom matchar och klär sig och eftersom det här ska vara en inspirationsblogg vill jag inte vara sämre. Jag är ofta själv på morgonen och den bästa kameran jag har, än så länge, är min iphone så ett tag till får ni stå ut med spexiga, larviga kort i mammas vita spegel. Genom att förlöljliga mig själv får jag dessutom lite distans till det hela tror jag..

Millitär skjortan är den nya från bikbok. Leggings med skinnlappar H&M, boots primark och sjal H&M.


See ya manjana bebes!


Av Evelina - 30 mars 2010 09:56

  

Ge mig det där håret. Och outfitten och nej, inte cigaretten. Jag är för snorig för det. Usch vad jag är trött på det här snoret. Blev lite piggare när jag fick se den här skönheten dock.

Ute är det molnigt, med någonstans kommer ändå solen igenom. Undrar vad jag ska ha på mig idag. Nu känns helt rätt att återvända till svart. Uppdaterar på kläder senare. Nu, till bromma och lunch med Alex!


Av Evelina - 29 mars 2010 19:22

  

Ibland räcker det inte med att man tycker om varandra. Ibland kommer det saker emellan som stör och hindrar och sätter käppar i hjulet. Jag har så lätt att bli hängiven kärleken, få tunnelseende och tror att lyckan till framgång är genom någon annan. Jag har bestämt mig för att jag inte ska komma dit igen. Sen är det så himla lätt att trilla dit. Utan att ha vart på riktigt beroende av något tidigare så kan jag nog föreställa mig att det här är så det känns. Beroende.

Och det är läskigt. Jag skrämmer mig själv. Jag vet att jag först och främst ska leva för mig själv och ingen annan. Jag är medveten om det den här gången så sämre kan det inte gå. Men när jag märker att jag anpassar mig, har svårt att fokusera på annat och helt plötsligt köper presenter till någon annan än till mig själv ;) så vet jag att det är dags att lyfta det till ytan och ta mig i kragen.


Det är fint att tycka om någon annan. Jag njuter och jag känner mig som världens lyckligaste över att han oxå vill vara med mig. Men det måste vara win-win och det kan bara ske om jag är tillräckligt cool för att vara sjysst mot mig själv, från början. Annars kommer jag, precis som det står på tjejen ovanförs trosor, hurt:a mig själv. Och det äckliga(bokstavligen) lilla svarta hålet är inte välkommet i mitt liv igen. Big No No. Nu när nya projekt är på G, där mitt intresse och mina skills kommer pressas, igen, kommer fokus hamna på mig och mitt eget.

Det kanske vi alla behöver. Push, press och fokus på det vi älskar allra mest. Inte någon annan, utan vår passion, vilket för mig är mode. Med stort M.

Jag är Evelina, en sucker för fashion. Underbart!


Let´s keep on walking babes!

Av Evelina - 29 mars 2010 15:52

  


Jag får ju inte nog av den här otroligt snygga killen. Och jag är helt övertygad om att det är skinnjackan och brillsen som gör det. Kanske frillan oxå ;)

Så tänk vad lite rätt kläder kan göra med en. Hur kul som helst!


Mötet med bloggtjejen gick bra. Händer mycket saker just nu och jag är alldeles alldeles överlycklig. Går det här bra kan det vara starten på ngt mkt stort i min karriär. Vi ska träffas på torsdag igen och efter det hoppas jag att det kan bli officiellt. Håll tummarna för mig!  

Av Evelina - 29 mars 2010 10:18

      


Har haft en väldigt mysig morgon. (Förutom snoret som rinner och som STÖR mig, men jag ignorerar det). Att vakna av solen, att se fina gula tulpaner och en rykande kopp té det första man gör är guld värt. Mer sånt!


OCH så är jag såååå glad. För jag har fått tillbaka suget efter färg i mitt eget mode. Sen jag kommit hem från Australien har jag vart så himla misspepp på allt annat än svart. Men imorse kändes det rätt igen, en befrielse med tanke på att halva min garderob består av rosa och turkos, typ :) Freetylade till och med till det med mina lila lurar från WE. Mums!


Nej nu ska jag rusa till tuben. Först lite kram på hötorget och sen möte på Mocco.. vart kan det här leda må tro?? ;) En underbar måndag att vänta med andra ord! Tjaooo

Av Evelina - 28 mars 2010 19:42

  

Vacker bild! Jag har väldigt lätt att bli kär i kärleken, många kan nog se det som en fälla. För mig är det att ha nära till sina känslor och det kommer iaf jag aldrig se som något dåligt. Tänk att vara stängd som en mus, hur kul kan det vara?


Blir strax duschen för lite lena ben, lena fötter, rent hår och hårt skrubbande för att få bort alla elaka förkyldningsbakterier som intagit min kropp. Imorgon väntar fler än ett äventyr. Först möte med en cool bloggtjej som förhoppningsvis kan leda till nya utmaningar, sen lite spontanshopping och sen ÄNTLIGEN (efter 2 ½ veckas längtande och tjatande) ska jag få krama håååårt på killen som just nu gungar min värld. Underbart va?!


btw, hocky istället för gossip girl? Hur tänkte snubben eller snubban som bestämmer på kanal 5 egentligen? :)

 

K A T A S T R O F

Ovido - Quiz & Flashcards