Alla inlägg under mars 2010

Av Evelina - 9 mars 2010 10:36




     


Jag tror det måste bli en päls oxå när lönen kommer.. blir nog en svart :)

Det är så snyggt att jag döööööör!




Coolers tröja från net-a-porter, skulle lätt matcha med svarta skiny jeans (surprise), vita converse, mysig mössa, vantar och halsduk. + såklart min svarta oversize skinnväska. Lite mer smink än vad som normalt anses okej och sköna pilotisar. mum, mum, mums.


  

Klockrena armband från H&M, vänster: 19,50 krån barnavdelningen, höger: 29,50 kr. (Fnns även med färgade nitar)

Det behöver inte vara dyrt för att vara coooolt. gött.


Tror nog att mixen marint vs rock kommer bli en hit i vår/sommar.. go for it!

Nu tänkte jag nog go for duschen sen blir det en sväng till stockholms universitet för öppethus (ska kolla in fashionplacet) och sen möta Fille för att visa norrtull, menyavsmakning och sist men inte minst mys med Alex. Ska skriva klart mitt CV, njuta av vårsolen och sms:a med mr. M. (det sista där skulle jag kunna göra hela dan och det skulle räcka mer än väl, är det inte fab när man känner så) PUSS

Av Evelina - 8 mars 2010 19:10


 

Just nu är jag väldigt kär i den här bilden jag hittade på Le fashions blogg. Så ren, vacker och enkel. Me like a lot. Var tvungen att visa den, just nu pryder den bakrunden på min iphone :)



  

Här om dagen trottsade jag kylan och bestämde mig för att det var dags för skinnjackan att få vädra. Jag längtar galet tills det blir en självklarthet att sätta på sig den varje dag.. mums!

Jackan är från H&M, jeansskjortan från Topshop, leggings med svarta skinnlappar över knäna från H&M 149 kr, (tips, tips:) och stövlarna är förra årets modell :)  



När lönen kommer den 25:e Mars är det min första lön på 4 månader, om jag kommer vara glad? HELL yeah jag kommer DÖ av lycka. Jag har alldeles för dyra vanor för att leva såhär, jag gillar inte bekränsningar. Just därför har jag bestämt mig för att redan nu göra en priolista på vad jag ska köpa bumms. Annars vet jag att jag kommer go crazy och spontan köpa allt jag ser och sen kommer jag sitta på pottkanten igen och tycka synd om mig själv.

Det kommer inte vara någon överdrivet fet peng jag får heller så det gäller att tänka igenom före, väldigt okul egentligen. Jag tror att vi alla oftare behöver gå igenom vad vi verkligen behöver och vad vi vill ha innan vi ger oss ut i shoppingdjungeln. Planerad och strukturerad shopping är inte så dumt.


Här kommer den jag tänker på just nu:

- Min parfym från Dior, Hypnothic posion (jag saknar den galet)

- Ny Mascara

- Två nya BH:ar. Jag har aldrig gillat byglar men det är nog dags nu

- Genomskinlig foundation

- Beige Kavajn(har hittat en helt ok på Gina tricot)

- Basic linnen

- Nya vita converse (KLASSIKER!!)

- WEEKDAY, där kommer det bli jobbigt, men dit måste jag :)

- En svart liten rund hatt

- Runda solglasögon  (dom i inlägget från nasty gal är totally fab)
massa massa mer, jag känner mig helt snurrig i huvudet så mkt vill jag ha, kära ekonomiska och kloka emelie ska hjälpa mig att tänka lite före. Jag må vara klok åt andra men åt mig själv blir det jobbigt!

Av Evelina - 8 mars 2010 01:21

    

Var en snabbis i farsta centrum idag och insåg att Gina Tricot har ryckt upp sig ganska rejält inför våren. Kvalitén tilltalar mig inte i alla lägen men som kompliment javisst!

Hemsidan är tyvärr inte lika uppdaterad som butikerna (whats up med svenska storindustrins hemsidor, H&M hallå?) men jag hittade dom här galet snygga och coola brillsen för ynka 79 kronor. Jag skulle köpa båda. M U M S

Gina har även en beige oversize kavaj för 300 spänn som kommer vara ett måste till sommaren. Hittade ingen bild på den tyvärr, men GUD den är urläcker. Får ta ett kort när jag köpt den, olala jag lääängtar!

Av Evelina - 7 mars 2010 19:05


            



Jag hittade en internetshop jag DOG för. Kolla in dom här kläderna, GALET snygga, alltihopa. Hur är det möjligt? Inköparen på den här sajten måste vara grym, jag är extremt imponerad! Här kommer jag definitivt shoppa när jag får lön.


www.shopnastygal.com, gå in där, BUMS!

Av Evelina - 7 mars 2010 12:16



  


Det är ganska få saker jag är beroende av. Kaffe, bekräftelse, sömn och mat och sånt känns liksom så självklart så det får inte ens gå under beroende längre. Utan jag menar B E R O E N D E. Där passa gossip girl in. Jag tittade galet mycket på det under tiden i australien och jag tror att det var där någonstans jag bestämde mig för att mode och kläder verkligen är en passion som jag vill satsa på. Gossip girl ger mig fruktansvärd mycket inspirations, det är som om jag får en liiiiten liten mättnadskänsla när jag lever mig in i deras kläder (flum flum) men sant som det är sagt, jag mår bra av att titta på dem och deras liv.

Underbart!


Ikväll kl. 19 på kanal 5

Av Evelina - 6 mars 2010 22:04



  

Det här halsbandet från MQ för 149 kr fick mig idag att bli knäsvag. Jag såg kanske tusen outfitts framför mig som jag kan matcha det med. Typ allt jag äger och har faktisk. Svart, cleant, coolt, underbart! Jag måste nog ta lite mer mynt från min tatueringskassa och införskaffa mig ett asap. Gör det ni med, här finns ingen tid att förlora!     



Jag tycker själv att jag är lite dålig på att visa hur jag klär mig om dagarna.

Jag gillar ju det här med inspiration och fina bilder men jag ska börja vara mer

duktig med att fota mina egna kombinationer tror jag minsann..  

Jag ser lite ihoptryckt ut på det här kortet och hållningen är kanske inte den bästa,

 men det får duga :)

Skor från primark (London), svarta slimjeans från riverisland,

svart transparant skjorta från H&M trend, benvift kofta från MQ,

kappa från myrorna, broscher från aldo och sist men inte minst leopardsjal från H&M.



Såhär såg jag ut kvällen innan det förra kortet :) skippade brillorna dock, ibland

måste man ta seden dit man kommer helt enkelt. Ohhh tjeena vad vår spegel är

smutsig, dags och städa ;)

Brillsen köpte jag på lovely primark för en ynka pund. Sjukt.

 

 

Tjaooo

Av Evelina - 6 mars 2010 08:38


  


Det börjar nog blir dags för mig med att göra en dreamboard. Kanske ska gör en idag?

Jag tror vi alla skulle må bra av att ibland sätta oss ner, klippa, klistra, rensa, fundera och fokusera på lite mål och viljor i livet. Speciellt när det går välldans fort och när något, om ens litet, skaver. Vad jag vet så lever vi bara en gång, klart man ska göra det bästa av det, varför nöja sig med halvtomt glas, eller ja, halvfullt för den delen oxå.

 

Nu blir jag snart serverad kaffe av M, bäst att hjälpa till! ;)  

 

 

Av Evelina - 5 mars 2010 18:18

 


Jag har alldeles för bråttom för mitt eget bästa, ska strax springa ner till tunnelbanan för att åka till Urban deli på nytorget och lite fredagsöl. Helt klart förtjänt efter en slitsam arbetsvecka! 


När jag och Emelie var i London hittade jag supersnygga militärinspirerade jackor med lång pingvinstjärt på portobello market och jag ångrar mig bittert att jag inte köpte en! Dom här svarta små pärlorna hade passat fint i min garderob.. svart, svart, svart I´m in love!  


shit måste rusa, Tjooooo

Ovido - Quiz & Flashcards