Alla inlägg under juli 2008

Av Evelina - 31 juli 2008 02:20


Jag är säker. Jag behöver inte fundera mer, inte ens tveka lite. Jag gillar killar.. killar, män eller pojkar, skit samma.. så länge det är av det manliga könet! Jag är inte ens smyggay, inte ens lite. KILLAR! Åhh!


Övertygelsen har kommit till mig som ett blixtnedslag efter en kväll i stockholmnatten. Det är pride nu, och det är ju nice, men ikväll kunde jag inte andas. Var på typ ClubG eller något.. ligger vid slussen!

Fram såg jag emot en annorlunda kväll men vad mötte jag? Flator, flator och flator i MASSOR.. det var tjejer så långt ögat kunde nå. Kön till tjejtoan var extreeem. Dom var överallt. och där var jag. Mer hetro än nånsin.. jag har väl egentligen aldig tvekat på min läggning men nu vet jag. Definitivt. Jag gillar killar. Kunde knappt bärga mig tills vi kom till donken och jag fick andas ut. jag är fortfarande i lätt chock. Guuud så mycket tejer.

Tilläggas bör väl också att det var sjukt varmt och sjukt mycket folk också. Det gjorde inte saken bättre.


Alla får verkligen göra, tycka och tänka vad dom vill för min del. Gillar du tjejer eller killar, små eller stora, glada eller sura. Go a head. gör vad du vill. Jag dömmer ingen. Men jag vet,$ och jag kommer nog aldrig igen behöver fundera. Jag behöver en MAN! GE MIG!


Nej, dags att sova. imorgon är det jobb igen, som andra dagar och snart är det rhapsody in rock och då bli det drag.. gissa vem som ska ta hand om kändisarna? Jo, JAG! Funderar på att klippa av en lock från robbans hår i smyg och spara som sovinir :)

Sov Gott!  

Av Evelina - 26 juli 2008 12:50


Jag undrar verkligen hur Joline mår. Vi kom hem sent igår och hon gick upp tidigt imorse. Jag får skicka ett sms sen och hoppas på att hon inte däckat på jobbet. Eller ngt.

Själv vaknade jag upp kvart i tolv, relativt utvilad, med en känsla av härlig glädje från gårdagen och lagom ångest för att jag ska ut o jobba sen. MEN är ledig söndag OCH måndag så jag ska inte misströsta. Hinner med lite pride iår.


Ja, för att komma till saken. Jag är kär i en röst. OHH my god, han sjöng som en gud. Vi (Joline och jag) var ju hos min matte-kompis Lina igår på födelsedagsmys och det var trevligt. Nya ansikten i en härlig variation, gott rosé och en snygg typ nånslags 80-tals relikrocker (som dock var ung) som spelade gitarr och sjöng, som sagt, gudomligt. Det finns inga ord som kan beskriva, jag rös och nästan, men bara nästan, grät. Det var wonderful!

Jag ska leta efter deras skiva nu.


Det var supermysigt att träffa Lina oxå... blev nått knas på slutet där tror jag. Jag får skicka ett sms till henne med, och se så hon mår bra.


Jag försökte spela gitarr igår oxå, vilket skämt. Bet av mina långa naglar i desperation för att få det att låta bättre men icke. Bara att inse EvelinaLilla, du suger och måste ÖVA mer. Vilket tråkigt ord. Öva. Tänk om jag bara kunde vara bra genom tankens kraft.


Bilderna nedan är på Joline när hon försynt försöker dölja låren vid cyklingen till Lina.

Jag, med någon urskum mongo-hållning i min fantastika singoallaklänning och sen min gododa frulle som jag nyss förtärt.

 Puss

Av Evelina - 24 juli 2008 22:39


Hej!

Igår var en konstig dag. Blev en 12hsdag på jobbet, varmt som satan. Glömde bensinslangen när jag skulle köra båt och hamnade i farleden hjälplös. Årorna var skit så jag fick skammset be en annan båt bogsera mig tillbaka - pinsamt. Sen var det strul med kassan, usch. Fick dock sluta tidigare idag så jag får ta tag i kassproblemet imorgon.


Kom hem, tog en powerwalk, lite kroppsvård och en sallad. Sitter nu i soffan med Joline och kollar på nått hemskt program om stackars kockar som får skäll av nån master kok. Konstruktiv kretik - javisst.  Och mummsar skorpor, blir nog lite choklad strax ska vi se.. jag fattar inte varför jag kan vara nyttig ända ut.


Ser fram emot imorgon. Lite lagom med jobb och sen iväg på födelsedagsmys! Mys!

 Lev väl vänner! /Ciao Evy


Av Evelina - 22 juli 2008 21:28


Sommar, sol och ledighet är verkligen underbart! Att kunna promenera till stan och hem utan vidare ansträgning är inte heller helt fel.

När Joline och jag idag gick längsmed stadsgårn vid slottet och sen slussen och faktiskt kunde se vårt hus njöt jag. Stockholm är fantastiskt. Förutom att vi är fattiga och inte har råd att njuta fullt ut så är vi nog ändå rätt nöjda. Vi är hela, lyckliga och bor fint. För vad är då pengar? Visst, liiite mer kläder, en snygg bil, en het kille och möjligheten att kunna ta några glas vin nere på pontus by the sea eller något annat mysigt ställe vore inte helt fel, men jag ska inte klaga. Jag bor i ett hus man kan se med blåtta ögat från slussen. Jag har ett badrumsgolv som är fullt av nyanserade blåa klinkers, har ett råstfrittstål-kök och en inglasad balkong. Mummsigt! Jag ska verkligen inte klaga, det kunde vart värre.


Sanna åkte tillbaka till Örebro idag. Det var mysigt att ha henne här.. Tog det mest lungt.. Kom några vänner till oss hit igår, vi drack lite vin och föröskte oss på spelet "Sex, booze and rock´n´rol" gick väl sådär men det var trevligt ändå. Det är lyxigt att få en syster som är två år yngre än en själv när man är 20.. som en till bästavän!


Jag är så lycklig oxå, för på fredag kväll lyckades jag byta bort ett pass och kan nu tillsammans med Joline, min kombo:), åka på födelsedagsmys hos en nyfunnen vän, Lina. Ska bli sjukt trevligt att träffa lite nya människor och socilisera.


Det ända som gnager mig nu är att jag är rädd att sommaren försvinner alldeles för fort och att hösten ska komma alldeles för snart. Stickade hösttröjor i alla sin ära och varma skor, men jag gillar flip-flop och sköna klänningar!


Tappade min remsa idag på stan oxå, inte bra. Jag har inte råd att köpa en ny, egentligen. faaaaaaan. Måste ta ut lite spar-pengar. usch!


Jag önskar jag kunde spara lite av min lycka i en burk till vintern.

Nu ska jag ta mig i kragen och försöka njuta av att laga mat. Magen kurrar! 

Smile! :) /Eve 



Av Evelina - 21 juli 2008 00:48

.. kan jag berätta att det först är min familj hos pappa (s) hund, bullen. Han tar sig en "nap". Gullbull!

Sen kommer jag själv, coolingen, som kör bil. my favorite.

Kastellet! Tillika jobbet.. Mingården är mitt nya namn.

Sist och bäst kommer söta rommin Joline under en fika på Wyanes ute i Barkaby. Sailorrgirl. Mums!

Av Evelina - 21 juli 2008 00:39

Idag kom syrran!

Eller ja, alltså hon föddes inte, hon kom till sthlm. Och jag är ledig i två fantastiska dagar! Sugen på grönan, om det inte var så förbannat dyrt. Att det ska kosta så att roa sig, tacka vet jag vin och en mysig uteservering.. eller kanske vår balkong, inte helt fel det heller.


Har alltså vart ute i Vaxholm i 4 dagar och jobbat som en toka. Skönt att komma igång igen. Jag gillar Kastellet, men kan inte säga att jag ånrar min nämnvärt när jag nu snart ska börja jobba med något helt annat. Hallelulja! Insåg häromkvällen hur trött jag är på att stressa runt som en idiot och ändå aldrig vara nöjd med min prestation. Vi fick nog ihop en lite drickshög ändå och jag får väl hoppas att den kommer till väl användning i slutet av sommarn.


nej, nu är det dags att sova. jag är tröttare än på länge men innan jag ska lägga mig till rätta lägger jag upp några härliga bilder att gotta sig åt.


Imorgon blir det härliga sommarklänningar, lössläppt :) hår och rosé! Ciao


Av Evelina - 18 juli 2008 13:33


Bildbevis bevisar allt.. so for fuck sake eve, get the fucking, fucking, fucking over the fucking thing. faan. Slaget är ju över så vad finns det att göra? Måla hela världens rosa med vackra blommor.. ja! Eller, det kanske räcker med att fylla vår fina nya kalender (som jOline gjort) med härliga upplevelser så tankarna slutar rulla där inne..


Kom hem vid halvett tiden i natt efter ett 12-timmars-pass ute i Minbaren.. gosch vad jag inte är van att jobba så länge. Mina fötter tog mottlig stryk av att vandra omkring i ett par converse i över ett halvt dygn. Min övertygelse om ingådda concerse övermektighet mot andra skor är borta.. Blåsorna talar för oss båda, gympapjucksen har vunnit.


Ska måla mina naglar nu tror jag minsann, plocka lite hemma innan jag hoppar på cindirella och åker ut till jobbet igen, nu har jag två dagars 18-02 pass.. jag älskar Lön!  Stay positiv, stay positiv!


Lev väl vänner! Over and out! /Evelina

Av Evelina - 16 juli 2008 00:25


jag är så trött att jag snart faller ihop i en liten hög! Senaste dagarna har varit helt fantastiska men det har tagit på kraftera..

I lördags flyttade mamma och jag in alla (nästan) mina saker till saltsjöqvarn. Sen gick jag ut på kvällen, kom hem sent. I Söndags var jag bakis halva dagen sen får jag och Alex till Arlanda för att hämta Joline, klockan 23 var vi påväg hem till mamma och lämnade bilen. Satt sen hemma hos Joines mamma halva natten och draxk té, mys! I Måndags var J och jag först i barkaby outlet och sen shoppade vi loss på IKEA och Willys... tji.tjing så var man 3000 fattigare :) Var uppe till 02 och fixade innan sömnen var ett måste. Och så imorse, usch imorse ringde klockan 07.00 och så bar det iväg mot Örebro för att tre timmar senasre åka tillbaka med fullastad bil och en far med sambo. Välframme gick vi ner till Boule and berså och fikade.. Åt middag med Jolis mamma, packade upp alla mina sjutusen kläder tog ett bad och så sitter jag här. Faan, knappt att jag hunnit andas. Men guuuud så underbart fint det börjar bli här och gud så roligt jag haft det!


Imorgon blir det att andas ut igen.. kanske blir ett besök på filmstaden och "sex in the city" €med girlsen.. men som vanligt, den som lever får se.


Nu ska jag läsa lite i tyskungen sen somna sött! See ya!

Ovido - Quiz & Flashcards