Alla inlägg under september 2009

Av Evelina - 30 september 2009 21:56

GALET mycket. Åh vad jag vill, vill, vill. Jag vill ha! Det rycker i mina fingrar i mitt hjärta i min hjärna. Att jag hade det här behovet, vem kunde ana? Alla, antagligen. Jag är lite av en shopoholic, men va faan man lever bara en gång.

OCH den här gången har jag valt och resa. I ett års tid har jag spenderat och köpt på mig ett lager som egentligen skulle räcka en kortare livstid men jag vill ha mer. Höstens mode gör mig galen och ju mer jag spanar in alla snygga grejer ju mer vill jag ha dem. Fuck. Hela grejen är lite som ha-begäret av killar. Man vet att man inte borde men man gör det ändå. Härligt tycker jag Cool Lite min grej...


Just nu vill jag bara ha massa sjyssta svarta tröjor och klänningar och stora mysiga stickade koftor. Halsdukar, pösiga mössor, snygga boots eller nätta sneakers. Måste nog göra en utrensning i min garderob så jag känner mig lite snygg sista månaden oxå..

 Hmm..


Åkte hemifrån ca halv 7 idag och kom hem strax efter 21 och imorgon ska jag iväg tiiiidigt, l så det är hög tid att sova. Bara två dagar kvar nu. Mums på den!


Min rara kamera är i Kris bil, får den förhoppningsvis imorgon. Känner att hösten måste dokumenteras innan jag, denna vackra höst. Dalarna/norrland var underbar.


Peace/EVLNA




Av Evelina - 28 september 2009 21:44

Känns på något sätt väldigt igenkännande att packa ner mina saker i lådor. Visst jag har bott här i nästan 8 månader men rörelsen av att snurra in glas i papper och att fundera på vart jag ska göra av ALLA kläder, känns bekant. Härligt, skräckinjagande, underbart!


Ovissheten om när dom sen ska upp nästa gång ger mig ett pirr i magen. Nästan som att vara kär.

Ju längre tiden går ju mer glad blir jag över att jag ska åka. Som sagt älskar jag det här vädret, solens starka skärpa och hösten färger gör att jag vill att mina barn ska växa upp här i sverige (klyshigt värre:)) men på många sätt äter livet här, just nu, upp mig. Och för skjutton gubbar så är det ju jag som ska äta livet, inte tvärtt om, så ja, det är banne mig dags och dra.

Dessutom ska jag åka med helt fantastiska människor. Några tjejer som för ganska länge sen var en del av min vardag. Sex år har gått och det känns så jäkla härligt att få vara med dem, varje dag typ, igen.


Vi ska inte vara borta för evigt men våra liv kommer helt klart kretsa kring varandra på ett nytt men ändå gamalt sätt. Jag tror jag kommer gråta när jag ser dom. Av lycka. Jag är säker på att jag kommer skratta sönder mig själv av alla galna minnen vi har av varandra som nutiden aldrig kommer förstå betydelsen av. Det här är de tjejerna som har vart med och forma mig. Inte allt såklart, men en hel del. Vissa saker behöver jag aldrig förklara, dom bara vet. Och jag vet att dom vet. Det är coolt.

Jag skämms aldrig eller känner mig dålig när jag är med dom, jag ursäktar mig inte eller förklarar. Dom köpte mig för länge sen. Så känner jag nu i alla fall, det kanske kommer kännas annorlunda sen men just nu hoppas jag.


Som sagt har jag stora förhoppningar och jag ser fram emot en oplanerad, ostrukturerad och okompliceradt äventyr, weeiii! Cool

 

Helgen som har vart har vart galen med massa roligheter och oroligheter. När måndag kommer nästa vecka tänkte jag sova hela dagen och andas ut efter en osannolik månad. Så mycket som har hänt på en och samma gång och jag har knappt räckt till för mig själv. På fredag är sista dagen på jobbet och förhoppningsvis flyttar jag till mammi på torsdag. Som sagt har jag en del kvar och pyssla med. Borde sova nu med andra ord.

ps. Jag vill fortfarande att min mobil ska DÖ. ds. Se mig som mobillös efter fredag. ds.

 

Peace & Puss / EVE

 

 











Av Evelina - 25 september 2009 11:25

Hej!

Lina har gjort mig uppmärksammad på att jag är beroende av kaffe. Här är hon...


  

Ikväll är det feeest, jag är fett taggad!

Dags och dricka mer kaffe och jobba. puss!

Av Evelina - 24 september 2009 20:11

Dagen började så himla bra, jag sov en halvtimme längre än vanligt, solen sken så himla fint när jag åkte till jobbet och dagen med mina två skolor har vart underbar, dagar som denna älskar jag mitt liv. Lyssnade lite på jackson five, sing a simple melody, that's how easy love can be, så jäkla sant. Åkte förbi globen shoping påväg hem och köpte en suuuupersnyggklänning på indiska för underbara 99 kronor. EGENTLIGEN borde jag ju inte köpa ngt, men livet är för kort för att känna sig ful. Cool

Och så är jag feeeeett taggad för imorgon och lördag. Vilken helg jag har framför mig, Krisisch som fyller 25 idag så imorgon bär det av till honom. Och på lördag fyller simpisch 21 och då ska jag hem till honom. Galet roligt!


Jag är fortfarande hatisk mot min mobil. Idag dog den lite till. Dessutom är jag lite irreterad på mig själv angående pengar just nu. Men som en kille sa en gång, det finns saker man kan göra ngt åt och saker man inte kan göra ngt åt. Det här är inget jag kan göra ngt åt just nu så jag tänker faan släppa det. Så jag har lagat lite hård pasta som jag blandat med turkisk yoghurt och tonfisk. Mästerkock!


  

Här är klänningen.. har sånna dära hållainfläsketstrumpbyxor under så i starktljus ser jag

lite ut som en stoppad korv... hihi


SEN har jag jag en sak jag har tänkt på. Jag har lite svårt att bli kär. Eller alltså en crush kommer då och då men just det där starka känslosamma längtan och viljan att vilja vara med just EN person är inte min starka sida. Och när jag väl gillar ngn, då blir jag faan besatt, hur nice är det, vääldigt onice faktiskt. För alla.

Jag önskar jag kunde stänga av och släppa, men gud, hur svårt ska det vara?

Jag tror jag är en relationsmänniska, men jag har svårt att vara nöjd. Det har stört mig lite de senaste dagarna.

Nu ska jag iofs ut o resa så det är ingen problem, men det är lite oskönt. Bara ngt jag tänkt på.


Så om det är någon som har ett bra recept på hur man går vidare, give it to me!

Har provat en hel del och fuck inger funkar.


Nu ska jag handtvätta eftersom ngn snodde min tvätt tid sen ska jag göra té och fortsätta kolla på idol.

Peace out!

  








  

Av Evelina - 22 september 2009 19:07

Imorgon kommer det en kille och ska kolla på mitt rum. Fett läskigt men oxå väldigt befriande. OM Joline känner att det känns bra och att jag känner mig trygg så ska han flytta in 1 oktober. Alltså nästa torsdag. Galet snabbt med andra ord. Har jag börjat packa, nej. Känner jag mig menatlt förberedd, nej. Det är otroligt lyxigt att ha nära till sina känlsor men ibalnd önskar jag att jag inte kände så förbaskat mycket jämt. Jag är lite dålig på avsked, och nu blir det två på två dagar. Först lägenheten och sen jobbet, kommer jag gråta, ja. Men jag fokuserar på vad jag ska göra och det känns ju UNDERBART! TAnken på att packa ner alla mina saker på obestämd tid, inga måste, inga men, gör att jag svävar på moln.

Flyttar hem till mammi sista månaden och eftersom vi betalade en hyra i förväg kommer jag spara två hyror innan jag åker och det känns ju gött.


Idag ska jag ÄNTLIGEN söka visumet oxå, jag har verkligen skjutit upp det för länge. Man kan betala nån snubbe på kilroy somj gör det åt en men det har jag inte råd med. Dessutom sa gurra att det är super lätt och göra själv så i give it a try. Jag känner mig otroligt orädd den här gången så det är bara att köra!


Just nu har jag följande att göra:

  • Hyra ut mitt rum
  • Kontakta banken ang. mina pengar
  • Ansöka om visum
  • Packa ihop mina saker, flytta till mammi
  • Skrapa ihop alla nödvändigheter inför resan
  • Avsluta allt på jobbet
  • Fixa ströjobb i oktober

Det kommer gå bra! Ska styra massa på söndag!


Kan tänka mig att många tänker på vikten och hur dom ska se ut när de åker ut o reser, jag är tvärt om. Jag unnar mig gott hela tiden har lätt gått upp 2 kilo sen jag började jobba igen. Cool

Ikväll blir det glass med hallon och té. Snart Idol, myyys!


  

Glassen är jolis så jag hoppas hon inte är sugen ikväll, måste köpa ny imorgon :P

Söderblandining är gott, måste nog ta med mig lite te till aus.. puss



Av Evelina - 21 september 2009 21:37

Nu åker jag igen. Trodde jag hade rest klart sist men ickesanicke. Visst jag längtade hem, något så fruktansvärt. Men nu längtar jag bort och ta mig faan så tycker jag att man ska följa sitt hjärta. Den här gången gör jag det ju för mig själv. inte för att det ska ge mig någon annan, utan för att det ska ge mig något annat. Stor skillnad där.. ett litet T, men ack en annan betydelse. gött.

Det enda som gör att jag ens ett ens skulle tveka på att åka är alla dessa fina höstkläder som rullar in i affärerna, vart fanns dom förra året?

Tur att hösten kommer nästa år igen..


I helgen var jag en sväng hemma och fick känna mig lite hel med många av mina bästaste bästa. Utan att ha några planer blev det en minnesvärd helg, mkt härligt..

Underbart höstväder och en galen lördag med Matte och Petter gör att jag saknar örebro liiiite för mkt.


 

   

Matte, Jag och Petter på stallyktan


  

Så har jag börjat kolla igenom vad det blir för packning...


Dags för att soooova, peace!

Ovido - Quiz & Flashcards