Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Visum, glass och hallon

Av Evelina - 22 september 2009 19:07

Imorgon kommer det en kille och ska kolla på mitt rum. Fett läskigt men oxå väldigt befriande. OM Joline känner att det känns bra och att jag känner mig trygg så ska han flytta in 1 oktober. Alltså nästa torsdag. Galet snabbt med andra ord. Har jag börjat packa, nej. Känner jag mig menatlt förberedd, nej. Det är otroligt lyxigt att ha nära till sina känlsor men ibalnd önskar jag att jag inte kände så förbaskat mycket jämt. Jag är lite dålig på avsked, och nu blir det två på två dagar. Först lägenheten och sen jobbet, kommer jag gråta, ja. Men jag fokuserar på vad jag ska göra och det känns ju UNDERBART! TAnken på att packa ner alla mina saker på obestämd tid, inga måste, inga men, gör att jag svävar på moln.

Flyttar hem till mammi sista månaden och eftersom vi betalade en hyra i förväg kommer jag spara två hyror innan jag åker och det känns ju gött.


Idag ska jag ÄNTLIGEN söka visumet oxå, jag har verkligen skjutit upp det för länge. Man kan betala nån snubbe på kilroy somj gör det åt en men det har jag inte råd med. Dessutom sa gurra att det är super lätt och göra själv så i give it a try. Jag känner mig otroligt orädd den här gången så det är bara att köra!


Just nu har jag följande att göra:

  • Hyra ut mitt rum
  • Kontakta banken ang. mina pengar
  • Ansöka om visum
  • Packa ihop mina saker, flytta till mammi
  • Skrapa ihop alla nödvändigheter inför resan
  • Avsluta allt på jobbet
  • Fixa ströjobb i oktober

Det kommer gå bra! Ska styra massa på söndag!


Kan tänka mig att många tänker på vikten och hur dom ska se ut när de åker ut o reser, jag är tvärt om. Jag unnar mig gott hela tiden har lätt gått upp 2 kilo sen jag började jobba igen. Cool

Ikväll blir det glass med hallon och té. Snart Idol, myyys!


  

Glassen är jolis så jag hoppas hon inte är sugen ikväll, måste köpa ny imorgon :P

Söderblandining är gott, måste nog ta med mig lite te till aus.. puss



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 3 juni 2010 15:14

Saker och ting ändras! Till det bättre och till det sämre, sånt är livet. Ibland måste man ta nya steg för att utvecklas till något mera, något nytt och kanske något annorlunda. Det är dags för mig att lämna bloggplatsen. Min nya blogg är inte tre...

Av Evelina - 3 juni 2010 11:38

Sitter på tåget på G från Uppsala till Stockholm. Gårdagens födelsedagsfirande hos farmor innehöll självklart en hel del sötsaker. 7 sorters kakor och lite till! Jag åt minst sagt allt och lite till. Idag när jag kommer hem ska jag ut och springa,...

Av Evelina - 2 juni 2010 17:49


Nu sitter jag i bilen påväg ut till min farmor på landet! Vilken dag jag haft.  Först ut till pappas jobb, jobba med Tyras saker, gjort en egen tidsplanering, gått igenom hur jag ska bokföra mitt eget företag (som förövrigt precis har gått igen...

Av Evelina - 2 juni 2010 16:45


  Det är otroligt lyxigt att ha vän som finns där i vått och torrt. Någon jag kan ringa till när jag är så överlycklig att jag spricker, när jag har ont i hela kroppen och inte vart jag ska ta vägen, och någon att dela all sin inspiration och knasi...

Av Evelina - 2 juni 2010 13:45


  NU vill jag ha mina kläder jag beställt från H&M.se  VART ÄR DOM???????             ...

Ovido - Quiz & Flashcards