Alla inlägg under oktober 2008

Av Evelina - 16 oktober 2008 07:54


Morgonsnabbis nr. 2


Jag mår så bra av att få sitta och titta på mitt rykande morgonté med två levandeljus brinnande i bakrunden. Det är så harmoniskt. Lugnt, avslappnande utan magont och stress. Det är så jag vill starta min dag. Bara få sitta och ladda några minuter för mig själv.. Sen är det fullrulle och massa energi som gäller!


Jag insåg häromdagen att varför jag kände mig sådär tom var nog för att jag var ensam själv, vilket jag inte vart på länge.. Klart jag måste kunna vara ensam iband men jag vet inte vad som hände.. så för att lära av mina erfanheter (hösten och vintern har ju inte varit till min fördel förr om åren alla gånger) så har jag sysselsatt mig med roliga aktiviteter efter jobbet. Har haft en förvånansvärt chillvecka så jag har haft massa kraft kvar även när vi åkt hem. I förrgår var jag och käkade på restaung med min jobbarkompis erik och hans tjej emelie och igår var jag hemma hos Maja, åt sushi och drack lite vin..


Jag vet att när jag känner mig nere måste jag fokusera på de sakerna som gör livet roligt, och jag har kommit fram till att vissa händelser, uppevelser men framför allt personer får mig att må så jäkla bra och känna mig så bra som människa.. det är verkligen sånna vänner man ska ha!


Livet känns uppstyrt nu! Idag blir det kontoret efter skolan, och imorgon är det fredag.. reeeedan helge med andra ord.. Nästa vecka kör vi stenhårt och sen åker jag hem till mitt kära örebro! Myspyyys... jag saknar mina syskon så det värker! och Hanna, gud vad sköant det ska bli att träffa henne och Emmis såklart.. och ja.. alla! Jag mår så bra av er och snart kommer jag!


btw, jag måste vara störd men jag älskar det här höstvädret.. jag vill bara promenera längs sthlmsgator i duggregnet mest hela tiden :)


LOve you!

Av Evelina - 12 oktober 2008 19:43


Skriver just nu från Jolines dator så om orden ser lite knepiga ut ibland beror det inte på att jagär snurrig och dlsrvig utan på att hennes tangentbord är anorlunda mitt och mina fingrar verkar leva sitt vanliga gamla liv och inte villja anpassa sig efter nya vanor. Jag är just nu literädd över att hamna i gamla otäcka vanor. Jag mår bra o så men ibland känner jag mig sådär ofantligt tom och ensam igen, fast jag inte alls är det. Det är ngt som saknas, men även om tomrummet skulle fyllas vet kjag inte om jag skulle känna mig hel. Jag är så medveten om att det bara är jag själv som kan göra att jag känner mig hel och jag gör mitt bästa, hela tiden. Jag träffar vänner, håller koll på min omgivning, träffar familjen, jobbar med ngt jag gillar, tänker positiva tankar, förösker att inte stressa, äta bra, få luft, andas, andas och andas, djupa andetag. må bra, leva väl. Inte må dåligt, inta  kriga mot mitt innre... shit jag gör inte det längre, det var ages jag mådde skit, jag tog mig igenom det och lever numera på toppen. Varför skiver jag ens det här här. HÄR? Här kan alla läsa, inse att jag inte alltid är starkast, bäst.


Jag är männsklig. Jag känner att jag lever. Känslor kommer och går. Jag behöver bara acceptera och andas. Léva och härda. Jag kommer överleva.


Jag ska till läkaren imorgon igen... kolla blod och välmående. Det här svimandet gör mig tokig. Sen blir det pepp för en ny jobbvecka. Jag mår bra av att ha saker att göra... jobbet är great!


Har nyss ätit 4 bullar med massa smör på.. :) ska nog unna mitt mer eller mindre svicktande innre några till..


När jag kännermig redo ska jag räkna upp några av sakerna som gör mig sårbar.. men det tar vi en annan dag!!


see yaa..

Av Evelina - 10 oktober 2008 06:57

klockan är 06.57 och om sisådär ganska exakt 30 minuter kommer jessica oh hämtar mig.. dags att ta in alla tékoppar som pryder golvet i bilen :) Det är fredag igen, galet men så underbart. Den här helgen ska jag bara vara hemma, vila och göra ingeting. Jo, men iofs så kommer Gullaiga Vaxholms-Hanna idag (vi måste chatcha-up lite eftersom hon rycker in på måndag, lääääskigt) och imorgon tänkte jag städa nogrannare än nogrannast! Det är så smutisgt här nu.. usch, smulor på golvet gör mig illamående. Men imorgon blir det kliniskt igen!


Sen jag skrev sist har inte mkt hänt. Allt tullar på på jobbet och tiden går som vanligt för fort. Men det känns mer okej nu, tror jag, jag har accepterat det lite och frösöker hinna med så mycket som möjligt ändå. Har bokat biljetten till Örebro och nu när jag vet att min Hanni kommer dit oxå kan jag pusta ut. Sa göra ett schema för alla aktiviteter den veckan tror jag..


Igår köpte jag nya byxor på bikbok.. wiiee :) Jag har förälskat mig i modellen som går upp en it över magen och håller in den lilla degklumpen :P ohh cosy det lätt... NOT! Dom är sjyssta, fin färg och skönt. Så 399 får det vara värt! Har insett att min lön inte kommer vara lika fet den hr månaden på grund av provisionen.. svider lite men samtisigt så klarara jag mig! blir till att köpa nya kläder på hm den här månaden så jag har råd. Jacka ska det bli oxå.. kollade in asnice på sneakersnstuff, olala, i love it!


I love you!

 07.06 måste borsta tänderna, jessica är alltid i tid. ses!

Ovido - Quiz & Flashcards