Alla inlägg under augusti 2008

Av Evelina - 28 augusti 2008 06:22


My gudars skymmning vad trött jag är. Vem kunde tro att säljande av studentmössor kunde vara så utmattande. Eller ja, själva försäljningen kanske inte är värst jobbig. Snarare allt runt om kring.

Kom igår kväll ca 22 hem till sthlm från karlstad. Jag har bott på hotell.. woohoho :) supernice. Väl framma åkte jessica o jag till kontoret för att få en CPDATOR fixad, in mot stan, lämna jessica i hagsätra och sen hem. somnade ca 00.30 Det är okej, OM man får sova ut på morgonen. SHit jag jag är en brud med stora sömnbehov, minst 9 h annars funkar jag inte. Det vara bara att bokstavligen hoppa  upp ur sängen när klickan ringde 05.45 bye bye till mina 9 h. Ska strax gå ut till bilen och be på mina bara knän att jag inte fått parkeringsböter, åka och hämta john och sen fara till uppsala.


Det galnaste av allt är dock, att hur trött jag än är, och hur ont jag än har i halsen (tror jag är på G att få halsflus eller ngt skit, knarkar alvedon) så är jag så sjukt nöjd med valet att börja jobba med det jag gör. Jag har träffat massor av underbara människor, jag gör ngt som är roligt och jag känner att jag utvecklas. Shit jag är trött, visst, men jag är oxå lycklig!


Nej nu klickar klockan. Dags att rusa till bilen! Kyss mina vänner, kyss.

Av Evelina - 25 augusti 2008 19:37

Hej!


Hinner typ bara skriva två rader ch tänkte då meddela att jag just nu är på språng in i bilen för att åka fyra härliag timmar till karlstad. Klockan är nu 19.38 och jag hoppas innerligt att vi är där innan midnatt. Väl framme checkar jag och Jessica in på Ibis och stannar i två nätter. Tillsammans med lite andra säljare ska vi vara där i två dagar och kränga studentmössor så klockorna stannar :) Det ska bli sjuk roligt!

Har sovit för lite inatt och håller på att få halsfluss eller ngt, inte lika kul. Men jag igonerar. På lördag åker jag ju till spanien, och inget i världen kan stoppa mig!


Nu ska jag kolla fejjan en snabbis och sen packningen en sista gång!

Hörs när jag kommer hem! Kjyss



Av Evelina - 23 augusti 2008 15:40


Klockan är 15.42 och jag har precis ätit en stor portion av spaggheti och köttfärsås. Mums. Vaknade för ungefär en timme sedan. Igår var det stor personalfest och det blev lite konstig där på slutet. Jag var helt slut när vi var klara ute i Täby med utbildningen. Jag och John tog bilen, han lämpar av mig hemma och då har jag ca 50 minuter på mig att göra mig iordning igen innna jag ska bege mig till Kaknästornet. Lite stressigt, ja, men jag hann platta håret och klä på mig :)


Väl på kaknäs bjuds vi på mousserande, tre rättersmiddag, ännu mer mousserande, vin och en liten barbuffé vid varje bord. Drinkmaster Eve var i farten! Jag kan vara grym på att lära mig nya saker om jag är intresserad och som pris för att jag fick alla rätt på ett skriftligt prov under utbildningen fick jag och 5 andra åka vit limousine från kaknäs in till VanillaClub vid stureplan. Snacka om divig jag kände mig då, gött!


Inne på Vanilla drick jag ungefär en och en halv drink innan jag gick på toaletten. Och svimmar. Sen är det mesta suddigt. Det var något av det läskigaste jag vart med om. Jag svimmar utanför toan, vaknar där inne av att några okända tjejer försöker hjälpa mig. Jag svimmar sen igen när dom hjläpt mig upp för trappen och jag ska ta en taxi hem. Vaknar av att vakterna drar upp mig och ut på baksidan av huset. Jag får en Loka, vaknar till och mår bra igen. Man skulle ju lätt kunna tro att jag var redlös och däckade där mitt i alltihopa men det var verkligen inte så.. Visst fick vi mycket dricka men jag tänkte mig för och hade 100 % koll på situationen. Hur läskigt är det inte då att bara försvinna sådär. Visst svimmade jag ibland när jag var liten, men det var länge sen.


Tack gode gud att det finns änglar till männsikor som tog mig, en främling, till sig och hjläpte mig. Jag önksar jag visste vilka de var så jag kunde tacka.  Jag pratade snabbt med en utav dom innan jag gick och hon sa att det var nått konstigt med mig, att jag inte kunde vara onykter. Väldigt olustigt.

Jag undrar verkligen vad det var som fick mig att svimma?


När jag kom ut hoppade jag in i en taxi och åkte hem. Klockan var 02 när jag åkte så jag skulle tippa på att det är en halvtimme som har försvunnit ur mitt liv. FY faan. Men jag är hel och frisk, ingen illa har hänt mig förutom att det känns som om jag aldrig igen kommer våga gå ut.    


För att försöka fokusera på ngt annat en stund så jag är överlycklig att jag träffat så mycket nya härliga människor! Efter tre intensiva dagar ihop kändes det sorgligt igår att säga "på återseende". MalmöTeamet har dock bestämt sig för att sova kvar en natt till, så om ungefär en timme sätter jag mig på bussen och åker in till stan för att möta upp dem.

Vi var 20 personer, där endast 2 har träffats förut! Underbart!


Nej nu ska jag nog fixa till mig lite och försöka rycka upp mig. Jag är lite skakis men jag mår bra!


Ciao bellas

Av Evelina - 21 augusti 2008 22:18


Igår började mitt nya jobb! Hur gött som helst! Det här behövde jag verkligen. ABC-gruppen har jag ju hört en del om sen innan men jag tvekar inte ens det minsta längre, jag är grymt nöjd över att jag tog jobbet och får jobba där. Nu sitter jag hemma helt slut i huvudet efter två intensiva dagars utbildning. Men det är en skön blanding och det verkligen märks hur mycket dom värdesätter och uppskattar oss säljarassistenter. 20 utvalda av 1000 sökande är inte fy skam. Igårkväll blev det en betald kväll på grönan, jag kom nyss hem från en kräftskiva på tryckeriet :) och imorgon blir det middag med tillbehör i kaknästornet och sen krogen! I´m so happy!

På måndag kör vi igång! Första skolan och jäklar vad vi ska ge gärnet. 

Vi är 20 assistenter i 10 team i hela sverige. Sex stycken i stockholm. John, 19, och jag är "Team sthlm mellan".. aha^^..coolt va! Igår fick vi vår röda skoda kombi och imorgon kommer Visakortet och mobiltelfonen. GPSen ska gudia oss genom storstaddjungeln men redan imorse fick vi känna på dom härliga köerna som gör att det egentligen skulle gå snabbare att ta tunnelabanan! Lite mycket utrustning för det tyvärr..


Egentligen har jag inte tid att sitta här och slösa på tiden för imorgon är det skriftligt prov och jag måste plugga. Man kan ju tro att det här med studentmössor och studentkläder är en enkel match men chi fick jag. Dags att dyka ner i broschyern och alla miljarders anteckningar.


Som sagt, det här behövde jag verkligen. Nya människor, nya erfarnheter, skratt, gemenskap, och andra tankar!


Kyss på er alla underbara. Eve is back! :D  

Av Evelina - 18 augusti 2008 22:56

Det är två hang ups som gör mig ledsen. Dels att jga vet att det skulle vara bra, och dels att jag lämnar känslor som har förföljt mig länge. Jag är inge bra på avsked. Avsked och konsekvenser är helt enkelt inte min grej. Fy!


Time for sex and the city! Sov Gott!

Av Evelina - 18 augusti 2008 11:48

Ser att jag kanske va lite väl ledsen när jag skrev inlägget igår. Idag känns redan bättre. Väckteas 10.22 av mitt nya jobb som informerade om vad som händer de första utbildningsdagarna, sen bestämde jag mig raskt att ta på mig träningskläderna och ta en 40minuters powerwalk. Väl hemma har jag nu diskat bort lite av vårt diskberg och sitter nu framför datorn med gott grönt té och äggknäckerbrödsmackor. Mums!

Joline sover fortfarande men sen när hon vaknar blir det storstädning och storkok! Sicka hemmafruar vi har blivit! Det är nästan roligt till och med.


Drar nog till stan en sväng sen och kollar kläder! på onsdag kommer min lön! ÄNTLIGEN! Men framför allt så är mamma skylldig mig ett par brallor för 500 och en tjocktröja för 900.. gött! Shopping är botemedlet för allt. trust me.


Jag känner mig pigg idag, promenaden gjorde susen. Fick en pratstund med Karl igår och jag har ett jobb att se framemot! Dessutom fick jag nyss in radion. Livet är ju bra undebart! Men jag tänker sörja lite till. mest över mig själv som sagt. Kjyss

Av Evelina - 17 augusti 2008 23:00


Jag mår inget bra, fan skit mår jag. Fan, fan, fan. Så mår jag. fan. Men jag har faktiskt ingen lust att dela med mig av varför. Jag är inte arg eller besviken eller hatisk. Jag hade inga förväntningar eller förhoppningar. Bara ledsen och trött. När jag mötte Alex idag på café 60 var jag ett vrak. Jag tycker inte om att inte vara glada eve som ler fast hon inte behöver. Kändes som jag var i koma samtidgt som jag sakakade. Som en alkis som är på detox för sitt jävla beroende. Det kanske det jag har varit - beroende - alldeles för länge. Beroede av att tänka på saken, skylla på grejjen och gömma mig bakom. Men mest av allt är jag nog rädd. Håll i hatten Eve är rädd. Rädd för hur jag ska vara, vad som kommer hända. Vad kommer hända? Men jag överlever. Shit, jag har massa saker i livet som är underbart. Joline är underbar, alex är undebar, de flesta av mina vänner är fantastiska. Mina mamma finns där, pappa likaså.. jag har världens gulligaste syskon.. åhh vad jag saknar mina syskon. Men jag har svårt för motgångar när det kommer till  känslor. Jag chansar aldrig eftersom jag är rädd för konsekvenser. Jag måste kontrollera mig nu. Jag tänker inte falla ner i det svarta hålet igen. Jag är dålig på att erkänna och be om hjälp.. men det är väl dags att vara vuxen antar jag. Så hjälpa mig, kära vänner. Bara finns där i några dagar om jag ringer. Eller om jag inte ringer.

Det har gått så lång tid att jag bara är ledsen.


Jag tänker tycka synd om mig själv i några dagar. För att jag är naiv och dumdristig. Sen tänker jag överleva och gå vidare. Sen tänker jag sluta ursäkta mig själv för att jag inte är stålmannen.   


Igår hade Joline och jag inflyttningsmys. Det var mysigt. Alex och Tim var kvar till fyra. Sjukt sköna diskussioner. Det har jag saknat. Djup och betydelse i lagom mått. Och på onsadg börjar nya jobbet. 

Det ska verkligen bli roligt!    

Klockan är nu 23.23 och jag bör sova. Jag skulla kunna sova en vecka.

Av Evelina - 16 augusti 2008 05:20


Klockan är nu 05.21 och jag och Joline har typ nästan precis kommit hem från kvällens jobb. Egentligen borde vi ligga utslagna sovandes i våra sängar men konstigt nog är vi vakna.

Äntligen tar jag mig tid att rensa skallen på vad som hänt de senaste dagarna. Jag har varit dålig på att uppdatera, jag vet. Men det har skett så mycket skojigheter att jag hetl enekelt inte har haft tid. Jag tror nog, eller rättare sagt jag vet, att jag startade bloggen i brist på annat, jag är egentligen ingen skirvar-själ som njuter av att formulera ord och känslor i skrift..


I lördags flög mamma och jag ju till PAris. Vi bodde helt underbart i Montmartre med utsikt mot soucre coure. Kanske var det lite jobbigt när gästers i rummet bredvid hade hårdsex och hon ksrek som et stuckengris sista natten. Men who cares, jag tyckte det var ganska skoj. Vi var tvättäkta tursiter, besökte givna platser, fotade och åt massor av god mat. Drack lite rosé och en heldel svindyra cappucinos. Mindre trevligt var två upplevelser av andra personers kastspyor i vår närhet. En grabb på louvren kunde inte hålla sig utan la en redig pizza bredvid mona lisa  och en annan spydde ner bussgolvet/gången påväg till flygplatsen. Det stank satan kan jag berätta och bättre blev det inte av att vi satt tv rader snett bakom. Bläääääää. Väl hemma i sverige igen ringde min vän mattias från örebro och säger att han och petter kommer på besök nästa dag. Jag har haft så sjukt roligt. Kommer leva länge på glädjen och skratten. Igår kväll var en helt sjukt trevlig, rolig och upplevelserik afton. Det var fantastiskt, av det jag kommer ihåg vill säga :) nää, men det var verkligen superb. Var en sväng på sjätte tunnan och sen på after bar o kök.. det är så härligt när man känner att det är så trevligt med dom man hänger, att stället inte spelar någon roll.. så var det igår. Jag hoppas dom kommer hit snart igen. Eller ja, petter ringde nyss och berättar att han kommer till popaganda. Men jag vill ha matte oxå, han är grym, men nya stilguru. Men jag är sleten idag. Usch JObbade till 04.30 i onsdags, var ute och slirade till 5-snåret igår och har jobbat till 04 idag.. skönt att mitt nya jobb sätter iång nästa vecka med fina raka veckor.


Jag har nog massor mer jag egentligen vill dela med mig av men nu börjar jag verkligen bli trött.. jajust det, det är ingen myt att fransmän verkligen älskar sina onyttiga baugetter.. varenda jävel (nästan iaf) gick omkirng med en under armen.. vad är det med dom där baugetterna? jag hajjar inte.. Och sen en sak till.. festen vi jobbade på ikväll arrangerades av svenska moderådet, du kan ju bara gissa om det fanns snygga grabs bland gästerna..


sov gott, peace out, kjyss! /Evelina

Ovido - Quiz & Flashcards