Alla inlägg under augusti 2008

Av Evelina - 9 augusti 2008 08:07


Klockan är 08.07 och jag är nästan klar för avfärd. Minns inte sista jag gick upp såhär tidigt :)


Gott folk, kära blogg. Då far jag till Frankrikes huvudstad, paris, för andra gången. Dock blir det mer av härlighterna denna gång än förra, se eifeltornet från bussen och sen insidan av flygplatsen, usch.. det ska bli underbart nu!


Mat, shopping, upplevelse. I´m back!


Kjyss 

Av Evelina - 6 augusti 2008 10:33


Ur högtalarna (som joline hatar, man skulle kunna tro att hon gjort reklamen "bad sounds kills good music" med dom, men jag gillar dom, bang olofsen må ha gamla sletan högtalare dom med, men faan vad snygga dom är) kommer Jakob Hellmans klassiker " Bara vara, vara vänner", den väcker många härliga minnen.. speciellt från barnsben och visst är det underbart. Musik är verkligen en trevlig vän. Talar till mig, om mig, ibland uttrycker den min sorg eller glädje eller talar om för mig hur jag ska göra. Dessutom kan jag välja fritt bland dem utan att någon blir avundsjuk eller jag får dligt samvete. Säger någon något jag inte killar trycker jag på stopp. enkelt.  

Finns det en bättre vän?


Jag känner mig lite skylldig när jag inte jobbar. Skylldig mot mig själv.. Vilka pengar ska jag leva på i september... Jag är så trött på att spara och snåla konstant. God dam, jag vill också leva. Eller nu är jag orättvis, allt handlar inte om pengar. Jag lever för fullt, jag skulle vilja leva lite mer shopping och äta ute och gå mer på bio, dricka lite mer vin och inte ständigt ha penga-problemet i mina tankar. Men samtisigt, vem har inte det?  Shit, oavsett om du har 800 eller 8000 i månaden så är det nog knapert, för jag vet ju hur ens behov ändras när cashen strömmar till :)

Jag är inte så ytlig, nej då!


Nu ska jag laga mig en god frukost och få liv i Joline för sen bär det av mot HIV-doktorn :) och sen kanske på utflykt till Hägerstensåsen och Alexbaby!


Kjyss

Av Evelina - 5 augusti 2008 09:14


I vanliga fall brukar jag vakna av att solen skiner rakt in i mina ögon.. nu har den ersätts av regn. regn, regn, regn.. Egentligen skulle jag jobba idag, men klok som jag är :) tänkte jag att en skärgårdsrestaurang/bar antagligen inte behöver överskott på personal en dag som denna.. skickade ett sms och nu är jag hemma.. Tänkte läsa, dricka massvis med té och göra lite hemgjorda smycken istället. Önskar lite att jag hade min sysmaskin här nu, hade vart som toppen på moset liksom.


Igår var jag och mina bebisar, Alex och Joline på Sex and the city-filmen. Åhhh gud vad jag vill ha SJPs kropp.. mumma.. filmen var mysig men inte sådär fantastiskt underbar oslagbar som jag hade förväntat mig. Visst var den bra, såklart, men Mamma Mia var oxå bra.. appropå filmer, måste leta reda på alla mina filmer från asien idag. Ska det regna så här mycket framöver måste sysselsättningsmöjligheterna inomhusa öka radikalt.


Iförrgår var jag en sväng inne i Prideparken oxå.. Joline jobbade under paraden så jag fick ett söndags-band av henne :) Fick lite gratisgrejjer, käkade en god laxmiddag (gratis) som jag inte har råd med hemma just nu, kollade på en mysig teater och så passade vi på att HIVtesta oss.. Finns väl egentligen inga tvivel från någon av oss men det kan ju vara värt att prova.. på onsdag ska vi till hiv-doktorn och få svaren, ska nog passa på att göra lite andra koller oxå, man kan aldrig vara säker nog.


På Lördag åker jag till Paris! Wiiie! Ska bli galet roligt.. turist javisst! Och shopping, åhh det svider i mina fingrar.. Köpte iofs en liten kort tröja igår på rean men det räknas inte, i paris blir det på riktigt! Okynnes shoppa, mums!


May the force be with you darlings! /Eve


  

Ovido - Quiz & Flashcards