Alla inlägg under maj 2010

Av Evelina - 31 maj 2010 10:54


Att ställa väckarklockan på 5nånting ger mig rysningar. Däremot var det värt det den här gången. Att få sova en extra natt på Gotland och åka hem 7.05 på måndag istället för på söndagen var supermysigt. Jag kan inte ens försöka sammanfatta helgen rättvist. Att få hänga med Rassmus gör mig på nått fantastiskt sätt hel, jag kommer leva på de här dagarna länge. Men nu tillbaka till verkligheten och till Stockholm. Ibland är det det tufft att bara vara hemma men sen så märker man att det är människorna runt omkring en som gör livet så jäkla härligt. En sak som kommer att få mig på gott humör no mather what är en skön mening en nära vän till mig fick uppleva under en intim stund med en Engelsman. ”Would you like to sit on my face” med skön brittisk accent, tänk er, vilken kommentar. Hur kul som helt :) would you like to sit on my face dear.. hahaha!!


Under helgen har jag som sagt bloggat lite dåligt och nu när jag sitter här på båten har jag all tid i världen, och har därför gjort ett litet kollage med gamla ego-kort jag så många gånger har tagit på mig själv. För mig är det här inspirationskort. Jag älskar att fundera ut klädkombinationer som gör mig bekväm och att jag känner mig snygg. Måndagens morgoninspiration får bli från mig, av mig, på mig :) Kanske det kan hjälpa någon där ute att hitta inspiration till dagens klädval, jag kan ju iaf hoppas! Enjoy!



      

           








Av Evelina - 30 maj 2010 12:50


Jag har det mer än bra här på Gotland så därav den dåliga uppdateringen. Jag liksom kommer inte till skott med bloggen när dagarna fylls av så mycket roligt!!! Igår såg jag på när Rassmus och hans familj spelade i en Perk-turnering. Perk är minst sagt en underlig Gotländsk sport. På kvällen var vi ute på Hamnplan och jag mår verkligen som jag förtjänar nu(Ja, min vitaperiodgrej sprack redan i fredags, men det var det värt  ) 


Nu ska jag krypa ner i soffan brevid Rass och hans tjej och sova lite mer tror jag.. Så länge får ni kära läsare njuta av några av mina personliga favoriter från förr.. UNDERBARA BILDER! Hör sen!



De två översta är okända bilder jag hittat på utländska bloggar, självklart Madonna längst ner till vänster och brevid henne ser ni en H&M reklam. Superfint!

  

Av Evelina - 28 maj 2010 16:25


Det enda bra med den här båtresan är att jag ska komma fram!!! Jag är så fruktansvärt sjösjuk och såfort jag såg vågorna från väntahallen kände jag hur illamåendet började krypa på. Faan. Även fast jag är världens lyckligaste över att få träffa Rassmus när jag kommer fram tycker jag väldigt synd om mig själv just nu, haha fast mest av allt tycker jag nog synd om den stackars tjejen som sitter brevid mig. Vet hon vad hon gett sig in på?


Så länge det gungar i tre timmar ska jag fokusera på vad jag ska köpa när jag fått ut min första lön. Dessutom fyller jag år om två veckor så det gäller att passa på. Jag älskar att vara barnslig och skriva önskelistor, hur ska man annars få det man vill ha?   


  


Mycket skönhet och elektronik :)

Lavrig som jag är har jag redan börjat, det liksom ger mig motivation och dessutom behöver jag struktur när jag väl får pengar annars finns det en stor risk att eve goes crazy och köper allt annat än det jag egentligen behöver.

 

Seee ya!

ps. Jag har lite dyslexi, jag ber om ursäkt för allt stavfel

Av Evelina - 28 maj 2010 12:01


Här är lite fin inspiration från Katja of Sweden kollektioner! Underbara snitt och mönster och plagg.. Skulle kunna tänka mig både det ena och andra! Blev så inspirerad av gårdagens föreläsning.. Nu möte för snart ska jag åka till Nynäshamn, weei!


 

 

 

  

Av Evelina - 27 maj 2010 22:54


Kvällens föreläsning hos Folkuniversitete "Svenskt mode i USA" var sjukt inspirerande och roligt! Det är så himla härligt att sitta och lyssna på människor som är så bildade inom ett område jag aldrig kan bli mättad av. Nu har jag bestämt mig oxå. Killen som höll föredraget jobbar på Centrum för Modevetenskap på Stockholms Universitet och jag har sökt modevetenskap 60 hp med start till hösten och jag ska banne mig plugga där. Jag ska prova iaf. Jobba med Tyra, driva eget företg, blogga och plugga. Allt går om man vill och jag är sjukt peppad. Blir det för mycket får jag hoppas av skolan och börja om kanske nästa år, värre än så är det inte och jag kommer alltid prioritera jobb. Ja, dvs om jag nu ens kommer in på skolan, bara att vänta och se reslutatet i mitten i jul.. åhh jag vill veta nuuuu!! Nu dags och sova för imorgon är det en lång dag som avslutas på Gotland, weeie!! Sov gott!

  


På den här insutionen tänkte jag plugga i höst. Lära mera, träffa folk, utveckla min tankar, stimulera hjärnan och dessutom ha en anledning att köpa böcker om mode. Drömvärld!

  


Föredraget handlade en hel del om Katja of Sweden som var en Sveriges första riktigt stora designer.

Av Evelina - 27 maj 2010 17:00


Just nu lyssnar jag galet mycket på en av mina favoritlåtar ur musikalen RENT. FANTATSIK musikal och film.. Låten "Light my candel" är så bra att det ger mig rysningar! Så in med hörlurarna i öronen och njut, lyssnar du via högtalare gör du det på egen risk ;)



I didn't recognize you
Without the handcuffs

Av Evelina - 27 maj 2010 15:04


Efter morgonen träningsrunda där jag fick gå en omväg för att slippa se en äcklig kråka som hackade i en äcklig mus åkte jag till kontoret. Vi har suttit i möte hela förmiddagen angående ett hemligt projekt som kommer bli hur kul som helst!   Tyra har precis sprungit iväg för att spela in kompleterande klipp till Bella & Tyra Show och jag sitter kvar för att jobba lite! Klockan 18.00 ska jag iväg på en föreläsning som Folkuniversitetet annordnar "Svenskt mode i USA" tror jag kursen heter, sjukt kul! Mer om det sen! Tjoo




  

Klänning från Jay-Jays i Australien och jeansjacka från Levis!

Av Evelina - 27 maj 2010 09:36


Här är ett utdrag av en del av listan av mina trafikkällor från igår och kolla vilka som varit inne och luskat min min blogg.. Undrar om det är för satt jag håller på att registrera mitt företag eller för att jag jobbar för och med en av Sveriges största bloggerskor?! För er som läser mycket bloggar så är det ju redan känt att skatteverket håller på och härjar. Jag är verkligen inte orolig det minsta och det stör mig inte alls.. Faktiskt så är det sjukt kul, att dom bemödar sig att gå in och kolla hos mig, jag känner mig smickrad   



  

Ovido - Quiz & Flashcards