Alla inlägg under september 2008

Av Evelina - 30 september 2008 20:10


Jag sover och jobbar. Äter och dricker. Té och vin. Träffar vänner och rår om mig själv. Tiden går för fort, jag hinner inte med. Jag blir tokig! Jag vill ha MER MER MER! Men hur ska jag hinna. Bara att inse, jag hinner inte. Hinner inte ens med hälften.

Timmarna går fortare än någonsin och jag stannar inte upp. Helgerna löser av varandra och är dessutom ett par dagar för kort, hur kan en hel vecka bara försvinna sådär, det gjorde de aldrig i skolan.

 Är det bra eller dåligt? Jag trivs med mitt liv, jag bor bra, har ett bra jobb, en mysig familj och fina vänner, jag ska verkligen inte klaga men nu går tiden lite för fort. Jag vill inte bli gamal, 21 må va litet men är ändå en fin siffra :) För några år sedan ville jag sova bort en lång tid, vakna om sådär 5år igen, nu känner jag helt tvärt om. STANNA TIDEN YO!


 Jag tror att det som känns jobbigt är att jag gärna vill vara en 150% människa, jag vill ge allt och lite till, till alla mina tårtbitar i livet. Just nu skärs det ner på alldeles för mkt! Men det kanske är såhär att vara vuxen? Jag menar jag måste ju jobba och tjäna pengar och jag måste tahand om min lägehet (städa o fixa o shit) och jag måste faktiskt sova (helst alldeles för mkt) men när ska jag hinna träffa vänner och familj.. Jag har inte pratat med Hanna, min älskade vän, på jag vet inte hur länge.


Ser fram emot vecka 44 när jag ska åka till Örebro. För ett tag sen var det mest en börda att åka dit men nu kommer syrrorna oxå så det ska bli underbart! Ska boka klipp tills dess, helt galet att sist jag klippte mig var i maj förra årt!


Fick en mummsig lön så jag har shoppat loss.. ÄNTLIGEN kan jag unna mig lite onödiga fantastika saker som gör att jag ler.. Kolla in We hörlurarna som jag numera använder som halsband :) NikePjucks och nica sjalar gör mig schnyggo!

Efter ett besök på IKEA är lyan riktigt nice nu oxå!


Den ena lasten avlöser den andra, så det kan gå!

Kör hårt, lev väl!

Av Evelina - 18 september 2008 21:14

Ikväll har GullBull och jag haft en myskväll/eftermiddag.. Ätit god mat och lyssnat på bra musik. Joline har bakat tuttbröd och vi har mest flummat runt, mycket roande. Helt plötsligt ropade Joline från toan. Det luktar SKIT. Äcklig jävla skitskit. Vi misstänker starkt avloppet i duschen, vi är inte riktigt kompis med vårt badrum just nu. Försökte lindra det värsta med ett ljus från IKEA som luktar bullar, men det går väl sådär. Går man in där en gång gäller det att passa på att göra så mkt som möjligt för man vill inte behöva vänja näsan en gång till. NejFy.

Klockan börjar närma sig halv 10 så det är dags att sova. Livet är bra spännande då, när man går och lägger sig halv 10. Wonderful!

Av Evelina - 14 september 2008 20:25

Personalfesten var som väntat supertrevlig och rolig! Nu behöver jag uppladdning och återmtning tills nästa om 3 veckor!

Imorgon ska jag upp 05.30 igen så det bli en välldans kortis idag på bloggen.. på bilden nedan är söta malmö-carro o jag :)

Dags för the och damsugning!


Av Evelina - 10 september 2008 18:33


Jag är hemma, söndergråten. Eftersom jag precis kollat på ett avsnitt av Lag Vegas på kanal 5 :) Guuud så ledsamt det var.. larrvo eve är i farten.. jag grät, ja, men det var faktiskt sorgligt, jag lovar. VI får hoppas att Daniel McCoy, eller vad han nu heter, kommer tillbaka från marinen, annars vet jag inte vart jag ska ta vägen.. ? kanske över till One three hill igen?


Nej skämt o sido. Idag har vart en bra dag. John och jag rockar som vanligt, och livet är allämnt behagligt. Imorgon är det halvdag som gäller.. wiieee. så på kvällen blir det bio med mina chicas :)  myspys! Äntligen lite socialiation!

HA! Det var så mycket snygga killar på den skolan jag var på idag..  väldigt farligt evelina, dom är alldeles för små.. alldeles för små.


När jag har tid över brukar jag läsa andra bloggar. Mest mina vänners. Här igår insåg jag att jag inte alls förstår Jolins blogg.. www.joli.blogg.se.. alltså, hon är världens bästa på alla sätt men den person jag läser om är inte den person jag känner. Det gör mig ingeting alls egentligen och det är bara bra om hon får utlopp för alla sin metaforiskatankar någonstans :P så slipper jag bli flummsmittad :)

Ja, hur som helst. Det fick mig att inse hur olika vi uppfattar andra beroende på vart vi möter dom. De flesta beter sig olika beroende på vilken situation man befinner sig i, men jag tror ta mig faan att jag är ganska tråkig för jag är inte så varierad av mig. Är det för att jag är jag eller för att jag är tråkig? hmm..


Nej nu ska jag kila och firra här hemma lite sen blir det nog sängen.. klockan är bara 18.47 men jag är så trött och älskar sömn så jag offrar några timmar..


Tjoo

Av Evelina - 8 september 2008 22:10


Jag orkar inte vara sjuk. Jag ORKAR inte.


Idag gick det great på jobbet. Snittade som aldrig förr och det blir det utdelninga av på provitionen. Mums! När jag får lön ska jag shoppa. Gud vad jag ska shoppa. och betala tillbaka på lånet från mamma, inte lika kul, men nödvändigt. det sjuka är bara att jag är så inne i mitt jobb att jag inte längre vet vad jag vill ha förutom mat. När ska jag ha tid att shoppa. Jobba-äta-sova- och lite dator tar upp den mesta tiden. Men det är okej. Jag har ju the time of my life. Måste bara hitta lite mer att utvecklas inom bara.   


Helt galet egentligen hur kul man kan ha på ett jobb. Jag vet att jag är tjatig men jag kan inte smälta det. Och att jag dessutom får betalt för det. makalöst :)


Jag har börjat flaga eller fjälla eller vad det nu heter. Min rygg ser inte bra ut. Ja. just det. Idag har jag träffat Joline för första gången på över en vecka. Helt underbart. Jag har haft Sanna i en vecka men ingen går upp mot min söta roomie. mmm.. äntligen lite sköna höstkvällar med massa ljus, rökelser och gottimat.


Dags för eve specialkuckelimuckmedicin: SÖMN och vatten!


Kyss min kära!  


Av Evelina - 7 september 2008 20:07


Hemma igen. Lite brunare och lite utvilad men fortfarande sjuk. Jag blir så trött på den här skiten. Halsont, snorig, hostig och bihålsont. Gaaahhha.. förielvetes helvetes förkylning. Jag som såg fram emot en veckas semster så jag blev frisk. Jag blir ju aldrig sjuk annars. Varför nu? Har idag vilat och städat och ska strax gå och lägga mig (klockan är nu 20.25) men innan dess ska jag bälja i mig två liter vatten för ytterligare rensning på skten som gör mig seg. SÅ.. jag är egentligen varken arg eller bitter :) Bara trött på att vara hängig och sjuk.


Jag är superglad! Har haft en underbar vecka med massor av sömn, läsande, solande, badande och vindrickande. Jag älskar spanien och allt som hör dit till. Försöker mig fram språkligt med ett reselexikon i högsta hugg och ett svagt minne av alla spanksa lektioner på högstadiet. Kan inte få nog av gaspacho och paella. Har inte festat nått utan mysigt med min familj och min älskade lillsyrra som flyttar till Barcelona om en vecka. Jag skulle känna mig utvilad och mer redo än nånsin för en ny vecka på jobbet om det inte vore för den här förkylningen. Förstår du nu varför jag är bitter? jävla skit.


Jag är inte brun som när jag kom hem från asien, men jag är inte lika vit som när jag åkte. Det känns bra. Munsåret försvann fortare än kvickt. Mensen är äntligen över (äcklelpäckel) och finnarna drog sog tillbaka samtigt som jag klav av planet på skavsta. En förkylning ska jag väl klara av. Jag har ju fredag och dess festligheter att se fram emot.

Jag överlever, som alltid!


Nice to be back!

Ovido - Quiz & Flashcards