Alla inlägg under mars 2010

Av Evelina - 12 mars 2010 18:05



           

Först: Den där skon alltså, jag bara kunde inte låta bli att ta med den. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker den är stencool, eller väldigt skum. Tror det lutar åt cool. MEN att bara ha en stor skjorta på sig känns HELT hundra rätt. Fruktansvärt sexigt, enkelt och coolt.


Och sen till dom underbara shortsen. Efter det förra inlägget idag har jag gått och klurat på något jag inte riktigt kunde sätta ord på. Nu vet jag. Det är shortsen. Jag tror det kommer bli ett hett nyckelplagg iår. Med converse och en skön t-shirt, med klackar och partylinne, med tygskor och ett baggy-linne eller med en bustier och ballerina.


JAG kommer definitivt köpa ett par väldigt snart iaf. ACNEs är heeeelt underbara!

 

Av Evelina - 12 mars 2010 14:24


    


Gaaaaalen tjej. Sitter just nu på Waynes dricker en sojalatte, äter lite thaicurrykycklingsoppa och kikar på min fina Joline som har lunchrusning.  Kollar runt på olika rekryteringsföretags hemsidor efter butikssäljar jobb, ska snart gå förbi hötorget och få en puss och sen åka till jobbet. Efter slutet idag åker jag nog till Kung Karls bakficka och hälsa på Claudia och hennes mäklarafterwork.. woohoo.. Där av min lite spaceade outfitt.


I just loooove mitt nya halsband från MQ, passar till ALLT. Underbart!

Kommer lite finfina tips från finafina klädmärken senare idag.

Av Evelina - 12 mars 2010 11:12



    


Sitter just nu och spanar på Ryan air efter billiga flygresor i europa.


Ni vet känslan av att titta på ett kort som man blir alldeles varm och pirrig av? Typ "Gud vad het han är, jag skulle döööö för att få vara med honom."  När man sen inser att han ligger bredvid en i sängen och kroppskonturerna är samma person som på bilderna, att han vill ligga där och titta in i mina ögon tillbaka och ler mot en på ett sånt härligt sätt att man helst vill bita sig i armen och vakna ur drömmen eller kuta ut i närmaste skog och skrika ut alla världens glädje så högt man kan?!

Ja, så känner JAG, gaaalet, overkliget, som en prinsessa.  

I think i´m in looove. shit.

 

Där av Ryan air kollandet. En natt i Berlin kanske. Lyxigt, härligt, sexigt, mysigt och alldeles alldeles underbart. Vi får se..


Om det är vår i Berlin skulle jag mer än gärna klä mig som tjejerna över. UNDERBARA vår-outfitter. Inte så ofta jag skulle vilja ha ALLT från en och samma bild men nu ta mig tusen slog blixten ner, först och främst shorsen, GE MIG.

Tjao


Av Evelina - 11 mars 2010 19:57


Jag har en hel del Adidaskläder i min garderob och har alltid velat ha en adidas klocka att matcha med. Jag har en lila Triwa-variant som jag köpte på NK street, men en fin rosa från adidas har alltid lockat. Nu släpper dom en ny modellen som är helt underbar! MUuuuumms.


            


Adidas får mig oxå att tänka på träning, har vart sisådär med det sen jag kom hem. När lönen kommer ska jag ta tag i den saken och köpa mig ett träningskort på eriksdalsbadet igen tror jag.. Här om veckan hade jag dock på mig en stegräknare och på 4 timmar under lunchrusningen här på jobbet gick jag 12 000 steg, heeeelt ok så länge ;) (10 000 är rek. för en HEL dag)


snart dags att fixa till mig för Hell´s kitchen och firning! Ciaoo


Av Evelina - 11 mars 2010 13:06

     

Ska strax åka in till stan för att göra ett snabb besök på H&M. Fick ett mail om att det är 100 kronor rabatt på kavajer och jackor och det måste absolut undersökas! Börjar jobba 16 och slutar 23.30 och om jag orkar/hinner ska jag sen till Emelie och girlsen som firar sitt premiäravsnitt av bella&tyra show! Har slängt ihop en outfitt bestående av blå trasiga/slitna jeans, svart blus (utan knappar) med axelpuffar, nya fransväska, ankelboots och massa smycken, tror det kan bli bra! Svarta ögonskuggan och den nya foundation från make up store får följa med.




Var alldeles nyss inne på bokus.se och beställde hem boken fashionistas skriven av Lynn Messina. Har surfat runt lite för recensioner och det verkar helt klart vara något för en modetokig som mig. Boken var slut lite överallt så jag är vääälldans glad att jag hittade den. Den ska tydligen/kommer finnas på film, måste undersöka den saken närmare. (någon som vet?)



Jag längtar såååå tills jag ska börja plugga mode på universitetet, då kommer jag faktiskt helt legitimt och ansvarsfullt nog vara tvungen att läsa sånna bäcker dagarna i ända. U N D E R B A R T!

På måndag öppnar studera.se, yeeees


Av Evelina - 11 mars 2010 11:45


Jag skulle när som helst klä mig i vilken som helst av dessa outfitts. G U D SÅ SNYGGT.

Känns som om det är såhär jag kommer se ut i sommar :) Som jag skrev här om dagen, enkelt, stilrent, klassiskt med feta accessoarer. Blir liksom aldrig fel.

     


By Malene Birger finns på tre ställen i sverige. Alla i Stockholm tyvärr.. NK, PUB och på biblioteksgatan 12. Galet fin ss10 kollektion. mumma.  



Av Evelina - 10 mars 2010 21:35


     

Eftersom H&Ms hemsida rent ut sagt suger så måste jag själv ta kort på mina små underbara fynd. Och med den kameran jag äger blir bilder sådär.

Hur som helst, nu har jag ursäktat mig klart.

Den här pärlan kostade bara 99 kronor och fast den inte stod med på min "det här behöver jag"-lista kändes den väääldigt mycket behövde när jag såg den. Mitt bland alla behovs-shopping unnade jag mig något.. haha, ja jag hör själv hur jag låter :)




Jag har aldrig varit speciellt intresserad av underkläder. Jobbigt att prova, känns som ovärda pengar och dessutom har jag verligen inte brytt mig. Tygtoppar, sportbh:ar, tighta linnen, you name it. Byglar kunde brinna, fruktansvärt ont och obekvämt.


MEN, men:et kommer nu, helt plötsligt är det någon annan mer än jag själv och mina bästisar som ska se hur jag ser ut utan kläder, och då blir det lite annorlunda. (Dessutom gillar jag ju transparant och då känns det lite pinsamt att ha en grådassig nopprig sporttopp under :)) Så igår tog jag mig i kragen traskade in på mitt älskade H&M och köpte 2 Bh:ar för 129kr styck. Lätt värt, super fina på och till det priset kändes det som om jag nästan vunnit på lotto. Den översta är så sexig att jag dör och den svarta under  är klassisk och sitter som ett smäck :)


Nej, nu ska jag åka och få mer träningsvärk i benen;), seee ya!



Av Evelina - 9 mars 2010 23:18



 

Dem 18:e mars släpper H&M lite nya kläder. (som jag har förstått det) 

Om jag vill springa runt på beachen i den här i sommar? jaaaaa tack.


Basic, basic, basic med feeeeta smycken kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat.

Det kan liskom aldrig bli fel då. Så jäkla enkelt! (det här är inte H&M dock)


Idag hände något underbart! Jag gick in på min ica-banken sida (vilket jag undvikit under en längre tid för att slippa bli deppig) och insåg till min stora förvåning att det fanns pengar där!!! Jag blev så lycklig att jag direkt gick på min "dom här sakerna behööööver jag verkligen" -lista! Fantastiska fantastiska känsla..!


Blev basic längre linne från Gina för 99 kr, puderfoundation (färgen stockholm) från make up store, tre par trosor från Lindex, 2 svarta bh:ar från H&M, en svart skinnväska med fransar (perfekt till krogen) från H&M, lite apotekettjaffs och ett lila fint busskort! Gick in på MONKI och insåg att jag aldrig skulle kunna välja så jag gick snabbt ut igen. Det samma med H&M, att ngt som vissa tycker är så tråkigt får mig att bli knäsvag kommer alltid vara ett mysterium. Passade på att bjuda igen med lite sushi till fina Alex och tog sen bussen ut till haninge, igen.



  

Puss från mig idag,

over and out,

nu ska jag krypa ner

och mysa hos en

mysis. HEJ









Ovido - Quiz & Flashcards