Alla inlägg under mars 2010

Av Evelina - 21 mars 2010 21:04

  


Väl framme i kläppen är det great med stort G. Klarblå himmel, underbart underlag i backarna och superlite folk i liftarna. Hej kläppen! Här kommer jag mysa med en del av min familj i tre dagar innan jag åter kommer hem till sthlm.

Elsas mode har helt fått mig på fall så självklart är hon med. Böcker som förför en är något av det bästa jag vet. Snart damper fashionistas ner i min brevlåda och min hög med coola, intressanta och fina modeböcker växer.. Funderar på vilken jag ska köpa som nästa pärla? Kanske Louis Vuitton? 


Nu söndsagsfilm i soffan med mina brors! Ses i backen!

Av Evelina - 21 mars 2010 09:23


  


Dom som känner mig vet att bröst aldrig vart min starka sida. Jag gillar dom inte, mest i vägen och det är ju så jobbigt att lägga pengar på bh:ar. onödigt.

MEN någonting har hänt. Vårens mode visar mycket hud. Lössittande skjorta där man nätt och jämt kan spana lite för mkt av axeln eller ett par bröst. Lager på lager tröjor som visar magen sådär vackert. Och nu börjar jag gilla det.

Inte alla bröst såklart tar ett tag innan jag kommer dit. Men det är ju så himla fint. Sexigt. Just vackert. Jag hade en vulgobild. Nu är den borta. Mera bröst i sverige, dags och sluta med för tighta sporttoppar för eve tror jag!


Av Evelina - 21 mars 2010 01:51

Så slampig såg jag faktiskt inte ut. Jag hittade en skjorta i min pappas garderob. Jag tog på mig den och ett skärp i midjan. Ett par transparanta strumpbyxor som dessutom var nyansen ljusare än min egen "jag behåller fortfarande australienbrännan på benen färgen" och klippte av ett par svarta likadana som slutade ovanför knäna. Jag vann över mig själv i nöjdhet och välmående över kvällens kap till outfitt. Mina vänner berömmde mig gång på gång över hur jag såg ut och känslan över att det nog var lite kort försvann mer och mer med vinet som kom in i blodet.


Likförbannat kom jag hem tio i två. Trött, irreterad och äcklad över småstadssyndrom, som går ut i söndertvättade gina tricot tröjor (jag har massa gina tricot kläder själv men ni hajjar) som får mig att känna mig slampig, äcklig och alldeles alldeles för cool för att dom ska känna sig säkra med sin pojkvänner. Helvete. Här sitter jag hemma och trycker i mig det mest onyttiga jag kunde hitta i kylen, ett pizzasallad och coop apelsinjucie och önskar helst av allt att jag haft en lördag med Emelie och Erik i ena soffan och jag o M i den andra.

Faan att dom här jävlarna ska få mig att bli obekväm. Damn dom och mina egna känslor. Jag ville bara gå ut och dansa, dricka en öl eller två. Ska det vara så svårt bara för man gillar kläder? Brudar alltså, ibland orkar jag inte med oss själva. Dag och sova tror jag.

Eller, såg jag så slapmig ut?

Om mindre än 8 timmar drar jag till sälen, dags o sova.

Av Evelina - 20 mars 2010 18:43


    


Ska strax hopp på hojjen och skynda till centralen där jag ska möta min bästaste Hanna. Sen blir det lövstahallen för mat och sen viiiin!


Jag kom hem och kände fortfarande inte för vad jag skulle ha på mig så jag tog en sväng in i pappas garderob och kolla vad jag hittade :) en pocahontasskjorta och ett svart bälte. Vipps klippte jag av ett par strumbyxor, på med massa svart ögonskugga och gummiklackarna. Pappa och Helena har ingen helspegel (fråga mig inte varför) så korten är B:igt tagna i badrummet, sry det bästa jag kunde göra!


Jag har så länge sett fram emot den här lördagen och nu är den här, underbart!


Ha en fab lördag alla goa!

Av Evelina - 20 mars 2010 10:04



    

Har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha på mig ikväll. :S

Funderar på min transparanta svarta skjorta från H&M. Men den börjar bli lite tråkig så jag funderar på att ta inspiration från den översta bilden och köpa ett par coola strumbyxor att klippa av.


Ofta kommer mina outfitts helt plötsligt som en sänd från ovan. Men nu är det svart. Kanske för att jag fortfarande är isolerad i en stuga utanför karslkoga och min garderob ligger nerpackad inne i örebro? Kan vara så ;)


(Men visst är det awesome snygga girls där uppe på picsen? Gaaaalet)

Av Evelina - 19 mars 2010 23:18



Har precis gått ur den närmare 40grader varma badtunnan, druckit några öl med min pappa och hans fru. Här ute är det helt öde, huset är fullt med tända ljus och hur högtalarna pumpas det grym musik. En perfekt fredag!

Musiken gör mig galet pepp inför imorgon med tjejerna. Lyssnade nyss på Sarah Bareilles, det var ett tag sen men den här låten är verkligen en feel-good-låt för mig.


Så tjejer, på med musik, högt är ett måste och KÖR.

Livet är för kort för att ha tråkigt! (iaf mestadels av tiden :))


Av Evelina - 19 mars 2010 17:39


       

  

FANTASTISK inspiration från den franska modejätten purple magazine.

SÅ jäkla coolt att jag inte vet vart jag ska ta vägen, underbart avslut en fredag som den här!


Är äntligen hemma i örebro, strax vankas badtunna och mys, väntar just nu på min fab lillasyster (en utav dom) som ska komma med bilen!


  

Big love. /Eve


Av Evelina - 19 mars 2010 11:00



  

Nu händer det grejer.

Packar- alltid lika svårt, jag hatar när jag ångrar att jag inte tog med mig just den tröjan, därför packar jag alltid allt nödvändigt - och lite till :)


Planerar - Idag blir det örebro, möter min syster, lånar bilen åker till sommarstugan, badar badtunna dricker öl, åker imorgon in till karlskoga myser med morfar. Sen, sen hurrni smäller det! Helkväll med mina girls, fet utgång och maaaaaassa vin! (Funderar fortfarande vad jag ska ha på mig) 

Underbart! På söndag åker jag till kläppen och då känns street alá Evelina på bilden ovanför helt rätt. Får damma av min sneakers och adidaströjor. 

På Onsdag back in stockholm! Och då, då är Nina, Jojo och Jennie här. Och nån mer, nån som gör mig pirrig. galet!


Ingen jobb på en vecka, bara massa mys med vänner, syskon, familj och elsas mode (som jag för övrigt lööööve)


Nej nu måste jag ruselirusa, livet är bra härligt, visst är det?

Försöker ikväll eller imorgon lägga upp mer inspiration.. har MASSOR på lager!

Ha en bra fredags peeps!



Ovido - Quiz & Flashcards