Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Jag borde egentligen sova men jag vill verkligen...

Av Evelina - 26 maj 2010 22:49


Jag är lite kluven i hur mycket jag tycker det är okej att jag lämnar ut av mig själv i bloggen. Först var tanken att det här skulle vara en ren inspirationsblogg men oundvikligen har jag skrivit en hel del om min vardag, vad jag gör, vart jag är och vad som komma skall. Det känns okej så länge det är roliga och inspirerande saker. Men det som är jobbigt då? Det som gör ont in i hela min själ, det som stör min vardag, min motivation och min inspiration. Hur mycket kan jag dela med mig av den? Min intigritet kan nog av vissa upplevas som noll, jag har inga som helst problem att dela med mig men här, för så många okända och kända människor. Är det ens rättvis mot de berörda. Vill jag att andra ska fatta vem jag menar och vad jag syftar på när det handlar om smärta, sorg och det som gör mig ledsen. Jag vet inte. Hur som helst har jag bestämt mig att delge lagom. Så typiskt svenskt. Som säkert många har märkt har jag inte skrivit om vissa saker den senaste veckan. Något som nyss var en stor del i min vardag. Jag har till och med tagit bort ett inlägg, jag skrev för ca 1 ½ vecka sen, som störde mig. Ni får fatta själva. Idag hända nått så sjukt ofattbart och det är dit jag vill komma. Ni vet när man absolut inte är beredd på att träffa en människa man helst av allt i hela världen vill träffa men är det värsta tänkbara egetligen för man vet att det kommer göra mer ont än gott. Men ändå, ändå vill man. Hjärtat vill för stunden och hjärnan säger "Nej nej, ingen bra idé, du kommer bara bli ledsen". Ja, det hände mig idag. VA FAAN ÄR ODDSEN? Det var länge sen jag blev så paff. Hur kunde vi vara på samma ställe exakt samma tidpunkt? Tänk om jag kissat lite längre eller käkat den där bananen eller suttit lite längre vid datorn, då hade det inte hänt. Ibland älskar jag tillfälligheter, ibland hatar jag dom. Aja, det var det jag ville delge. Ungefär 4/5 av stycket har varit en förklaring, det störda var tillfället. Jag är inte ledsen nu, bara förundrad.


Hur som helst, nu ska jag käka min nya favorit Turkisk yoghurt med gojibär, solrosfrön, pumpakärnor och valnötter och kolla på den tredje och sista filmen jag hyrde i lördags; Det enda rationella. Sov gott bejbs!



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 3 juni 2010 15:14

Saker och ting ändras! Till det bättre och till det sämre, sånt är livet. Ibland måste man ta nya steg för att utvecklas till något mera, något nytt och kanske något annorlunda. Det är dags för mig att lämna bloggplatsen. Min nya blogg är inte tre...

Av Evelina - 3 juni 2010 11:38

Sitter på tåget på G från Uppsala till Stockholm. Gårdagens födelsedagsfirande hos farmor innehöll självklart en hel del sötsaker. 7 sorters kakor och lite till! Jag åt minst sagt allt och lite till. Idag när jag kommer hem ska jag ut och springa,...

Av Evelina - 2 juni 2010 17:49


Nu sitter jag i bilen påväg ut till min farmor på landet! Vilken dag jag haft.  Först ut till pappas jobb, jobba med Tyras saker, gjort en egen tidsplanering, gått igenom hur jag ska bokföra mitt eget företag (som förövrigt precis har gått igen...

Av Evelina - 2 juni 2010 16:45


  Det är otroligt lyxigt att ha vän som finns där i vått och torrt. Någon jag kan ringa till när jag är så överlycklig att jag spricker, när jag har ont i hela kroppen och inte vart jag ska ta vägen, och någon att dela all sin inspiration och knasi...

Av Evelina - 2 juni 2010 13:45


  NU vill jag ha mina kläder jag beställt från H&M.se  VART ÄR DOM???????             ...

Ovido - Quiz & Flashcards