Alla inlägg under december 2009

Av Evelina - 3 december 2009 04:01

Har nu äntligen vågat kolla upp mina internetbanker och det kändes mindre bra.. i 1770 har jag gjort ett uttag på 1300, och vad har jag köpt för det?? Stort frågetecken.. suck. När vi var ute oxå, jag vet att jag tryckte på fel knapp och allt gick så fort och sen hade jag bara pengarna. satan i gatan. ja hur som så verkar det som om jag har drygt 45 000 iaf, men thats it. Förhoppningsvis så ska vi jobba imorgon och i helgen så då får jag lite att leva för så jag kan spara det andra.. Jojo är lite sjuk så idag är hon hos oss och istället jobbar nina i cheddet (tomatfabriken), snart kommer hon hem och då ska vi planera lite inför den kommande roadtrippen.. det är väldigt mysigt när jojo är hos oss, vi har vart i stan en snabbis när michael klippte sig, jag köpte ett tigermönstrat anteckningsblock som jag klistarat in massa mode-inspirtaion i. Mentalshopping is the shit just nu. Och vi ska betala för van:en oxå, cheeeses, det är icke billigt i detta landet, det må jag säga.


Jag har tänkt lite på hur man påverkas av det man gör, eller inte gör, på dagarna. Om man inte trivs med sin omgivning men ändå fortsätter så är det svårt att bete sig och vara den man vill och trodde att man var. Bitter till exempel, vem vill vara bitter? I twilight (såklart) sa dom nånting som fastnat i mig;

"its not what you belive in, its what you do that..."

Så om man har en oskönomgivning lär man ju själv så småningom bli oskön. Eller jag vet inte, det bara for genom mitt huvud igår. Egentligen en logisk ekvation.

Hemma i sverige är klockan nu 04.15 och här 13.15 så det börja bli dags för lunch!!

Och igår ringde Emelie, lycka på jorden att få prata lite med henne.. jag hoppas du ringer idag igen babe!! :)


  

Jag och Frida lekte i mataffären, från och med nu firar vi bara 22 årsdagar..

vem vill bli gamal, 23 skrämmer mig. usch.


Konstant sötsugen, det förändrades inte med värmen, suck.

och dom här tattarna går och provsmakar allt i affären, man far ju skämmas. :)


Gick på en shoppingrunda och hittade helt fantastiska klänningar

och en skjorta som jag skulle kunna dö för. Men jag har inte råd,

nej.   


Morgonkaffe, inspirationsböcker, min fin-fina dator och ett

kök. allt man kan önska sig på morgonkvisten.



     

Frida smörjer sina sand-flys sår och poppen lagar mat till michael.. 



Jag har köpt niceiga shorts från jay jays i brisbane, vit t-sha

från monik och halsabandet har jag och frida fått av tjejerna..

alla fyra har varsin best/friend berlock med en färgad kub till.



Av Evelina - 2 december 2009 12:26

Hittade konstnären som har målat den otroligt snygga tavlan som familjen bass har i sin lägenhet i gossip girl.. hittade lite mer inspiration som han gjort. Tänk att ha dom hemma i min lägenhet, vore underbart!

     




mums





  

Av Evelina - 2 december 2009 03:03

Jag vill verkligen jobba med pedagogik och utbildning, när jag pratar om det med rätt människor så är det som om att trycka på en knapp nånstans inom mig. Kreativiteten flödar och det rycker i varenda nerv efter att skapa, uppfinna och utveckla. Klyschigt men guuuuud så roligt! Min söta alexandra passa perfekt för det, hon väcker en bra ådra i mig när det kommer till sånt!

MEN så vill jag ju jobba med kläder. Färger, kombinationer, uttryck genom stil, skor, byxor, hattar - ja, allt som har med mode att göra. DET får mig att känna en helt annan lycka och tillfredsställelse.. Det får mig att le och känna mig cool på ett sätt som jag behöver. Men att jobba med skola stimulerar mitt intellekt.

Jag har bestämt mig för att börja plugga när jag kommer hem, men hur sk ajag kunna välja och hur vet jag vad som är rätt val. Syslöjdslärare går fet bort. usch. Nej antingen satsar man på sin talang och dröm (som må vara svåråtkommlig men väldigt cool) eller så tar man den säkra vägen och satsar på sin talang och tar studielån och stimlerar sin hjärna i 5,5 år.

Min symaskin står och dammar hemma, mönsterkonstruktionerspapprerna ligger nerpackade nånstans i källaren, ideérna och tankarna finns där. I princip är det bara mina händer som väntar på GO från hjärnan. Men det kommer liksom inte. Det vill sig inte och så länge rädslan inte övervinner förnuftet kommer jag gå den säkra vägen. Jag har lite att tänka på. Ska sätta mig och klippa, sissa och matcha lite senare idag tror jag. Mest för känslan skull. Jag måste börja behärska mitt minne igen bara, det har liksom på något vis försvunnit.


Frida hade ett gamalt kort på mig i sin dator som jag gillar;


  

Av Evelina - 1 december 2009 13:53

Hittade lite fina kort på Ninas kamera..

 

   

Pyssel med Indy..

     

Middag i 1770


Chill vid poolen i Bundy




Av Evelina - 1 december 2009 01:51

Det är så jobbigt när man måste välja hela tiden;

 

 

    

 

 

.. så jag tar båda :)  

Ovido - Quiz & Flashcards