Alla inlägg under februari 2010

Av Evelina - 22 februari 2010 12:14

                  


Underbara fantastiska finfina svart kläder från WEEKDAY. Både från hösten och sommarens kollektioner.


Bilder lånade från www.weekday.se

Av Evelina - 21 februari 2010 16:47



    


Igår var det fest i Haninge och jag hade det galet roligt, blev lite trött där så jag åkte hem ganska tidigt, dessto bättre mår jag idag :)

Av att döma hur tjejerna såg ut igår har jag inte misstagit mig gällande den heta trenden med transparanta material.. Det är så snyggt!

Köpte (fast jag inte borde jag vet) i förrgår en svart transparant oversize skjorta på H&M som jag letat efter enda sen jag kom hem.. blev överlycklig när den sista dom hade fanns i precis min storlek.. mums! Tar ett kort i veckan så ni får se!


Däremot tycker jag alltid att det är lika svårt vad man ska ha under.. Jag är fortfarande brun och det vill jag ju visa lite grann iaf    och dessutom tycker jag halva charmen med de transparanta materialen är just att man ser hud.. jummy! Skit i att man känner sig blek och lite vintergrå, desstu större anledning att klä sig snyggisch!


Dom här nude-färgade "underkläderna" från Maidenform och Flexees tycker jag skulle passa fint nu innan solen är här.. Jag körde på strumpbyxor från Åhlens med 15 den igår och dom gick ju sönder innan jag ens hann gå utanför dörren så det går bort. Nästa gång får det bli kvalité på sånt där, hur fattig jag än är!


Nu ska jag åka och göra mysiga grejer!




Av Evelina - 19 februari 2010 14:55



     

Sommarklänning från Issa London. Ibland får jag ge med mig med det svart..



Sjukt coola skor från Dolce & Gabbana :) Till rätt outfitt skulle jag lätt kunna ha dom på mig! Typ den lilla svarta kanske!


Nej nu har jag jobbat klart för idag. Ska ta mitt pickopack och röra mig mot Emelie och Bellas kontor.. ska bli kul att se hur dom har det där på birger jarl!

Ikväll väntar vindrickande och imorgon big party i haninge. Me loove!




Av Evelina - 18 februari 2010 22:40

        

OM jag skulle köpa ett par nya skor just nu som skulle funka i alla lägen. Jobbet, krogen, fem i tre ragget, dagen efter, afterworken, shoppingturen, ja det mesta helt enkelt.. skulle jag LÄTT välja dom här. Vilken färg jag skulle välja är väl knappast någon överraskning (svart såklart) men jag måste erkänna att den blå och bruna funkar fint dom med. 1099kr på scorett, good work S!



Av Evelina - 18 februari 2010 22:14

Eftersom jag brände sönder mig i solariet igår hade jag bara tänkt att vara hemma idag efter jobbet och duscha i fil eller nått. Men nu är det ju så att jag ska på en oscarsgala-tema-fest på lördag och när jag väl hade bestämt mig för att " klä ut mig" till Taylor Momsen (ni vet jenny i gossip girl) insåg jag att Linas otroligt snygga skinnjacka med nitar var det ända rätta. Så jag satte mig helt enkelt på roslagsbanan ut till täby och helt plötsligt var jag på vapiano i gamla stan och drack äckligt kaffe. Så det kan gå :) Men trevligt var det, spontana grejer is the shit!


Doch är det så att jag saknar några småååå detaljer för den perfekta outfitten och dom här sakerna skulle sitta mer än fint;




Bustier från Lindex. 179 kr 


Ja, jag har ett par sviiincoola klackisar med nitar från Malaysia men dom här från Whyred hade vart ultimat... såklart! Bara 2800.. sådär coolt fulsnygga!


Nu ska jag leta rätt på filen. Undrar om blåbärssmak gör skillnad?



Av Evelina - 18 februari 2010 09:49

    


Haha.. ja vad ska man säga. Igår tänkte jag jobba på min aussie-bränna så den inte försvann allt för mycket innan helgens bravader, och vad blev istället?

Jo en tomatig svenne-bannan-bränna.. haha. ibland är jag bara för dum!


Hur som helst kan vi nog alla konstatera att lite färg gör inte alltid kläderna och outfitten snyggare.. för ibland slår det tillbaka på en själv och så ser man ut såhär istället. Och vilken färg matchar man till ett tomatoface? ( får köra svart som vanligt, bilden högts upp är ju inte fruktansvärd iaf..)


Dags och jobba! Tjooo


Av Evelina - 17 februari 2010 15:33


  


What a guy!

Av Evelina - 17 februari 2010 09:44

     


Det här kortet är tagit med min mobilkamera så det förklarar ju kvalitén på skärpan, men skärpan på jeansen är något helt annat.. OjojOj vilka snygga jeans!

Finns både i H&Ms butiker och på deras hemsida.. tror priset låg på 499 kr.

Underbart, alldeles alldeles underbart!




Man kan ju tycka att jag är töntig men ibland använder jag solglasögon på vintern även fast det inte är någon sol. Den enkla förklaringen är att mina ögon är lite extra ljuskänsliga och det svider lätt av den vita snön. I vår kommer jag nog dock satsa på lite rundare varianter som till exempel den här från Cutler and gross!

Dom är liiiite dyra för min smak, men inspererar mig gör dom allt, mums!

Ovido - Quiz & Flashcards