Alla inlägg under februari 2010

Av Evelina - 16 februari 2010 18:59

        

Jag är lite dålig på att visa vad jag själv har på mig om dagarna. Jag är sällan jättedressad, även om jag ska ut på krogen, men jag tycker det är otroligt roligt att klä mig så jag känner mig snygg och bekväm, varje dag, egentligen oavsett om jag bara ska till jobbet. Här kommer lite av vad jag gillar och hur jag klär mig just nu; Enjoy!!



Den här bilden är från idag. Längre Kavaj fårn Primark (i london) ca 120 kr, Kate Moss-linne från Bangkok ca 40 kr, oslitna leggings från only ca 200 kr, mina favorit boots från Primark ca 250 kr och ny leopard sjal från H&M 99kr.   


Det här kommer nooog bli fredagens outfitt (då händer det grejer ska ni veta men det är en heeeemlis). Tröja med transparanta ärmar köpte jag idag för 249 kr på H&M. Samma sjal och boots som på förra bilden. Kommer ta antingen "hudfärgade" eller svarta strumpbyxor till. Jäklar vad jag älskar transparanta grejer just nu, blir helt klart mitt vårens material!



Här är den outfitten som jag skrev om igår kväll. Svarta jeans från River Island ca 500kr, body från Sonia Rykiel för H&M, jeansskjorta från Topshop 500kr och mina älskade Primark boots.


Trevlig kväll!


Av Evelina - 16 februari 2010 16:25

Något som verkligen upprör mig är när stilexperter och modeikoner uttalar sig om att färgen svart kommer vara ute till våren och sommaren.
UTE? Hur kan svart vara ute. Min absoluta älsklingsfärg och trosföljare i alla lägen. Svart må kanske inte alltid vara det ända rätta, men svart kommer aldrig vara fel. Aldrig. (Dessutom har jag kollat lite på höst & vinter 10/11 och att tro att svart inte är en grej även i fortsättningen lurar sig själv. Så behåll era svarta plagg och slit dom med hälsan. Trivs man med pastellfärger och nudemodet och jenas på jeans och millitär och fan hans moster så ska man absolut mixa upp med det (det kommer säkert jag själv oxå göra i slutändan) men SVART kommer alltid vara SVART. Sexigt, smickrande, cleant!  


Och jag förstår att det ljusa modet med färger och jeans är efterlängtat när vintern vart så lång som den ändå vart i sverige men att dissa svart gör
mig lite ledsen bara. (Jag har ju trots allt bara upplevt mysigheten med att få klä på mig i drygt 2 veckor)


Just nu är jag en sucker för svarta slim jeans. Köpte själv ett par på River island i London som jag absolut älskar. Svarta jenas kan man ha till allt och så länge snön ligger på backen och inga vårvindar ännu känns i nacken kommer jag starkt hävda att svarta jeans är årstiden mest använda plagg. Igår hade jag tillexempel min svarta jeans, min body från sonia rykeil under och min jeansskjorta uppknäppt över. Ett par ankelhöga boots till var som pricker över det berömda i:et!


Finns en hel del sjyssta svarta jeans på H&M som säkert funkar alldeles utmärkt! (Jag hade köpt ett par extra om det var så att jag hade haft
lite pengar :))


Så go for it!

 

 


   

Det här är mina svart jag köpte på www.riverisland.com

Jag köpte size 10, längd short, hett tips är att ta lite för små för mina är redna alldeles för stora :(

Av Evelina - 15 februari 2010 21:40


 


  

Jag har bestämt mig för att söka modevetenskap 60 poäng (ett år) på stockholms universitet!! Weeeeei, jag är SÅ lycklig, känns helt rätt!

 

Är just nu hemma hos Alexandra, rensar hennes garderob och gör en behovsanalys. Gjorde en behovsanalys med Gabirella idag på dagen oxå. Jag behöver verkligen öva på det här, men det är såå kul!

 

Just nu håller jag på med följande;

 

- Är varje dag inne på modemagazin och modesidor för att hitta allmänn inspiration och den sortens inspiration och nisch som passar mig OCH som jag kan presentera är "min grej".  Enklare sagt än gjort, heltklart.

 

- Bygger upp min blogg där jag visar upp vad jag gillar, tanken är att bloggen ska fungera som en "bas" som jag kan hänvisa till och använda hemsida.

 

- PLUGGAR på designers, så jag får koll på vart den svenska modeindustrin får sin inspiartion. Självklart vill jag ligga steget före. (Har anmält mig till nyhetsuppdateringar varje vecka direkt från designerserna själv)

 

- Bygger upp en portfolio med min nisch, tidigare arbetsbetyg, inspirationsmaterial så som märken jag gillar, material jag tycker är rätt och outfitts, arbetsunderlag för stil- och behovsanalyser med mera. 

 

- Som sagt har jag bestämt mig för att plugga mode på SU (känns skitbra)

 

- Har beställt visitkort där det står "inspiratör", för att inte begränsa mig i mina åtaganden. 

 

- Har beställt en årspernumeration av modebibeln brittiska Vogue!

 

- Pluggar på materialkunskap, hur man gör stilanalyser och behovsanalyser. 

 

- ÖVAR på min vänner, när det gäller att ha en garderob man är nöjd med. 

 

 Samtidigt jobbar jag nästan mer än heltid i en restaurang på ett hotell i innerstan i stockholm så jag försöker hinna med så gott det går! Men jag VILL verkligen det här, så nu kör vi!!


VÄLOKMNA!


Av Evelina - 14 februari 2010 17:44

                                

Letade runt efter andra coola tidningar som skulle kunna funka som inspiration,

i-D är helt klart ett magazin jag kommer vilja premunerera på när pengarna börjat rulla in.. tills dess får jag som sagt nöja mig med vogue... weei, längtar galet tills första numret kommer!

www.i-dmagazine.com

 

 



Av Evelina - 14 februari 2010 03:51

  


La för en liten stund sen in en premuneration på VOUGE, kände att det var dags..

fruktamsvärt dyrt, men vill ha bibeln får man prioritera.

Jag längtar så mycket till första numret dumper ner i min brevlåda, mindre tills räkningen kommer. Ögongodis har nu fått en ny betydelse.

Love.

Av Evelina - 13 februari 2010 18:51

     

Det här måste vara en av de snyggaste väskorna jag sett på länge,

underbara DONNA KARREN, levererar helt klart. Funderar på att syihop en egen nu!


Det här linne med mina svarta skinny jeans, boots med nitar och en svart kavaj, mums mums mums. DOLCE & GABBANA kan sin sak.


      

Jag vet inte vart jag ska ta vägen-så snyggt tycker jag det här halsbandet är. GE MIG! DANNILJO är helt klart ett märke jag kommer hålla span på :)



OCH så mina underbart snygga skor som jagt köpte i London för ett par veckor sen! Fantastiskt fina från RIVER ISLAND.

Inte så dyra heller, kostade 40 pund! Heeeeelt rätt sko, blev extra glad när Elin Kling igår promotade dem i tidningen fredag.. yeees!

  


Av Evelina - 13 februari 2010 11:38

Jag har ju sån förkärlek till det här märket att jag kan inte låta bli att fortsätta tjata om det, hur kan det ens finnas så mycket fint?


  




  


 

 

    

www.sportsgirl.com.au



Just do it!

Av Evelina - 12 februari 2010 16:31

Sitter på jobbet och ska strax åke hem till Emelie och Erik. Mina fötter värker något så fruktansvärt så först blir det en sväng förbi stadium för att kolla skor..


Jag har alltid haft lite svårt att bestämma mig för om guld eller silver är min grej, att man nu kan mixa är underbart.. Min lila klocka från triwa har gulddetaljer så just nu skulle jag gärna ha dom här ursnygga smycken att matcha med;


    

Båda är från Burberry, så jag kan fortsätta drömma.. men hittar jag några look-a-like  vet jag vad som kommer stå högt upp på min önskelista!



Ovido - Quiz & Flashcards