Alla inlägg under februari 2010

Av Evelina - 6 februari 2010 22:12

Svensk design gör mig så himla stolt..  Märken som Acne, Whyred och Minimarket (m.m) gör så galet mycket snygga saker. Jag vet inte hur jag ska överleva en vår utan pengar, speciellt när det kläder som de här;


  Minimarket ss10   

minimarket ss10


       

Minimarket x 2 (såhär skulle jag kunna se ut varje dag)


 Minimarket aw09  (Ge mig en hatt, bara ge mig)


www.minimarket.se


Nu ska jag Emelie och Erik spela buzz :) se ya!


Av Evelina - 6 februari 2010 14:44


Jag skulle kunna sitta på www.vogue.co.u hela dagarna och bara spana trender och outfitts och känna hur mycket inspiration och glädje jag får av kläder, men ibland räcker inte tiden till och av någon konstig anledning så rusar tiden altid iväg när man sitter just vid datorn :) Nån som känner igen sig där då?


Kollade iaf in lite vårtrender när det kommer till sminkning och ovasett hur mkt färg det än må komma så är jag, och kommer nog alltid vara svag för sotade ögon. Tror det är dags att våga lägga på lite mer nu, inte alltid köra safe svarta.  Hur som helst mycket, mycket  Mums!


  

De skirver oxå texter till sin bilder(såklart)och här kommer ett väldans klokt tips:

 

"Our lesson for next season: don't be restrictive with colour, and the results will always be greater than the sum of its parts."

 

Nej nu måste jag klä på mig lite och gå ner i källaren och leta fram alla mina kläder som så fint legat och väntat på mig medan jag var i Aussie. Tjola

Av Evelina - 5 februari 2010 10:52

  


Är det inte så att man bara vill plocka ut dom, lägga dom på tallriken,  på med lite chevré och valnötter och sen smaska i sig?

GUD SÅ SNYGGA DOM ÄR.

 

Nu ska jag hoppa in i duschen för sen ska jag hem till bloggaren Tyra och hjäpa henne på tjejernas bloppis. Superroligt och dessutom får jag spana in massa snygga kläder och hänga lite med min Emelie. MUMS!

Fantastiska dag, liv, ja aaaaaallt!

Av Evelina - 4 februari 2010 09:12

Nu när jag är hemma och ska bo hos min mammi ett tag beöver jag lite plats för min kläder och därför tog jag igår tag i mammas garedrober och började rensa ut. Används, spara, slänga. Att min mamma har nån form av känslosam relation med kläder hon inte använt på flera år har jag lite svårt att förstå och att jag körde på i högt tempo gjorde saken kanske inte bättre. Att säga att varann sak var ful kanske inte var så himla smidigt, fast det var sant.


Nu ska jag se det som mitt mission att bygga upp mammas garderob igen med massa sjyssta kvalitets basicplagg. Bra kläder som jag vet att hon kommer gilla ett tag, för annars vet jag hur det blir, hon kommer norpa från mina kläder :) Och det är ju okej, men en dag flyttar jag ut igen och jag vill ju att hon ska fortsätta vara världens collaste mammi!


     

Här är allt som rensades ut...



Och så här mycket kläder blev kvar... :)


(Måste springa till vårdcentralen nu, kylan sätter spår på min mun :()

Av Evelina - 3 februari 2010 14:45

  


OM jag hade pengar hade jag DIREKT köpt den här boken!!

Dessutom är Madonna en skönhet på kortet, tusen gånger bättre än nu..

Av Evelina - 3 februari 2010 03:23

Just nu saknar jag den här människan mer än vad jag saknade mig själv.

Underbara fantastiska människa;


  

Min fina fina HANNA



Av Evelina - 1 februari 2010 10:31

  

Kanske några av de snyggaste jeans jag sett. Acnes vårkollektion 2010, mums mums mums.

HIttade en cool sajt dessutom;

http://www.polyvore.com/


Enjoy!

Av Evelina - 1 februari 2010 01:54

Det är så kallt att jag fryser bort. Kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig vid kylan igen, jag har helt klart blivit bortskämmd av värmen och dessutom går jag omkring och tror att det är höst. Fast jag vant mig vid den nya dyngsrytmen ganska bra är jag lite snurrig ändå.


Att andas den här friska luften är näring för kroppen. Jag älskar det.


Har shoppat som en tok här i London, Emelie och jag köpte en ny väska igår som vi har fyllt. Har spenderat en hel del tid på oxford street, river island är helt klart min nya favoritaffär.. hittade de perfekta svarta skinny jeansen där, exakt sånna jag ville ha, och ett par ascoola högklakade vardagsskor som jag stolt gått runt i hela dagen idag :) dessutom till helt okej priser, så jag är nöjd.

Var förbi portobello market i notting hill som tillslut visade sig ha en hel del grym vintage men just då frös jag så mkt att det nästan blev jobbigt att leva. usch. och så vill jag ju inte känna, speciellt inte när det står shopping på schemat. S¨å det blev inget fynd där inte. tyvärr.


Imorgon åker vi hem och hur otroligt det än känns så kommer jag imorgon 21.25 befinna mig på svensk mark igen. Efterlängtat, overkligt och väldigt otippat.

Men innan dess så är det dags för lite traditionell sightseeing som big ben och buckingham palace, och de sista inköpen på primark såklart, kan inte fatta att jag inte hört talas om den butiken förut!.. Hitills har vi mest gått runt utan karta, shoppat och druckit sojalatte på starbucks. Livet är bra fantastiskt! Tjola


  

                 


Ovido - Quiz & Flashcards