Alla inlägg under februari 2010

Av Evelina - 11 februari 2010 22:21

 
Då har jag kollat igenom hela C:avdelningen på min "plugga-på-designers"lista. Även om jag tycker det är sjukt kul och att det helt klart är mitt intresse måste
jag erkänna att det blir lite segt emellanåt. "S" och "T" är oxå fruktansvärt långa,
Varför döper alla designer sina märken till namn som börjar på just dom bokstäverna? Märkligt..


Hur som helst kommer jag få galet mycket fina uppateringar direkt ifrån designersena själva varje vacka från och med nu så keep out, heeela tiden!
Och jag förstår ju själv att jag troligtvis aldrig kommer ha råd att köpa något från de finaste märkena, men lite inspiration är aldrig fel och drömma ska man alltid. Varför satsa om man inte satsar mot stjärnorna?


Idag pratade Alex och jag om hur man tänker när man stylar olika kroppsformer, vilka punkter som är "kristiska" (alltså de man vill dölja) och vilka punkter man bör/vill framhäva. På söndag hoppas jag att vi ska dricka vin och göra en stil- och behovsanalys för henne och sen blir det seriös shopping. Feeeet kul! Först ska jag läs på mer om just hennes kroppstyp, kolla aktuella butiker och skissa ner vad som finns i mitt huvud.
Tänk att ens intressen kan vara så olika, och det här är verkligen mitt.. galet underbart! Ju mer jag tänker, läser och funderar, ju mer säker blir jag!


Har fotat lite av mina nyinköpta kläder nu. Tyvärr är min kamera inte den bästa och bilderna ger inte riktigt kläderna den rättvisa dom förtjänar men vi kör ändå. När vädret blir bättre (med andra ord när snön är borta) kommer jag börja använda dem mer, och då blir det sjävklart mer bilder!

Tills dess får ni nöja er med dem här;
Lägger upp några då och då, blir så mycket mer spännande!

 

 

        

Mockaväst med fransar från Forever 21 i Malayisa!

Kostade sisådär 250 spänn, skiiitsnyggt med skinnyjeans och en skjorta eller tischa, mums!!

www.forever21.se

 

 

 

Body från H&M, Sonia Rykiel

När jag var i thai hittade jag den i ett moderepotage och blev helt kär, och när jag för nån vecka sen hjälpte bloggaren Tyra Sjöstedt med deras bloppis sålde hon en, helt oanvänd, nästan i min storlek, måste vart ödet!

Nypris 399

 

Min nya baby!

Röd skinimmitations jacka, vintage

Hittade henne i en lite vintagebutik i Sydney, för knappt 300 spänn.

För visst är det inte en hon? Lite nitar på ryggen som pricker över i:et. 

heeelt underbar! 

 

 

Nu måste jag verkligen sova. Puss!

 

 

 

 

 

Av Evelina - 10 februari 2010 20:35

How about this; http://www.fashion.arts.ac.uk/


Jag känner mig väldigt stolt, idag har jag beställt visitkort. Helt till mig själv :)

Ska jag satsa på mig själv måste jag ha något att ge ut med information när jag promotar, eller hur..


Igår skrev jag lite om Linda på mitt jobb och att hon hade cool koll på kläder.. Har nu vart inne på ett aussie märke (passar ju bra ;)) och hittat fiiinafina kläder som skulle sitta fint i min garderob just! Here you go!


          

www.onetheaspoon.com.au

www.forex.se (Australiensiska valutan pendlar lite)

 

LYCKA TILL!!


Av Evelina - 10 februari 2010 08:51


Hej!

Jobbade ett härligt 14 timmarspass igår så fotandet av kläder hanns inte riktigt med. Ska göra det ikväll istället! En suprcool tjej som jag jobbar med, Linda, hade massa inspiration och kunskap gällande snygga så jag pasade självklart på att skirva upp lite grejer jag ska kolla på.. (Men det får oxå vänta tills ikväll för jag måste rusa till jobbet igen:))

 

Det gick så himla bra igår, jag blir verkligen glad av nära människor och framför allt gäster bokstavligen uttrycker sin uppskattning över att jag är positiv och glad. Det gör mig såklart ännu gladare! Fan jag har lite svårt när människor är ura av naturen, hur kul liv är det?  

 

Och när det kommer till kläder så börjar det faktiskt forma sig lite ideér i mitt huvud. Som alltid är det någon form av tidbrist som sätter käppar i hjulet men ikväll när jag kommer hem så ska jag sätta mig ner ich strukturera upp det här lite igen, måste fortsätta mitt pluggande på designers oxå. Och angående utbildning, eller ja, ja väntar lite med att släppa den, men jag tror det lutar mer år KY än universitet!

 

Just nu önskar jag bara att jag hade en sån här tröja;

 

  

 

.. Så jag slapp frysa ihlääääääl! Tjingeling!




Av Evelina - 9 februari 2010 09:53

Nu när jag var i aussie hittade jag en affär jag föll pladask för.. Nina och Frida ville nog helst spy på mig när jag för hundratjogofemtegången ville gå in i ytterligare en butik i en ytterligare ny stad.. !


Jag hade ju aldrig råd att köpa något fast det är typ Zara priser (?) men vad gör man inte när man känner sig bokstavligen förförd av kläder..


Sparade mina slantar som en tok där nere men innan vi flög hem från perth passade jag på att unna mig en galet snygg svart blus med axelvaddar och ett par stencoola leggings!


Här kommer deras fantastiska hemsida : http://www.sportsgirl.com.au/


Nej nu måste jag gå ner och byta om, dags för jobbelijobbjobb!



Av Evelina - 8 februari 2010 20:25

Är hemma hos Lina i Viggybyholm tillsammans med Majs och har skönhetsstudio och myser. Maja stter med chokladbrun färg i håret och snart ska jag sätt mer färg på mina ögonbryn. Just nu håller jag på att samla på vänner med olika yrken och Lina som spaterapeut passar in mycket bra ;) (att jag rådiggar henne ändå vet hon nog mycket väl så jag känner att jag kan driva med det)

VI var förbi H&M förut påväg hem och GUD SÅ MYCKET SAKER JAG VILL HA.. Försökte hitta dom här på internet så jag kan visa upp, men h&ms webshop faller mig inte jättemycket i smaken, så jag får nog ta och köpa nått så jag kan fota och visa upp. Galet snygg samets/fejkmocka kavaj, leopardmönstrad sjal och en RÅsnygg blå basicbaggi tröja med smalare ärmar. 

 


Här kommer iaf lite schyssta vårjackor jag har luskat fram; Enjoy!

    

Coolisch jacka från Alexander wang, kostra väl bara sådär drygt 1400 Euro


  

Me just love skinnjackor! Köpte en svincool röd i Sydney som kommer fram till sommaren.. Just denna kommer från BESS och är vintage. Pris runt 1400 Euro denna oxå, nemas problemas huh?


Rockigt Army med ett par shyssta svarta slimjeans och stövlar skulle jag kunna tänka mig medan snön fortfarande finns kvar. Balmain har lyckats med en helt ok blazer tycker jag allt.. 375 euro, TAGET!




Imorgon ska jag försöka fota lite av mina babys jag köpte i London och i Australien.. finfiiina grejer!

/Eve



Av Evelina - 8 februari 2010 08:55

När jag var borta så fanns det väldigt mycket tid till att fundera. En väldigt inteluktuelltanke (kanske inte, men det var kul iaf) var vilken kändis jag helst skulle vilja se ut som. Vi har ju alla våra förebilder och någonstans fast vi kanske inte alltid vill erkänna det så försöker vi oftast efterlikna någon eller något som rör sig i medierna. Jag kom på tre tjejer som jag skulle vilja vara en mix utav.. Jag minns inte den tredje och utan henne känns trion inte komplett så jag måste avvakta med den lite.. Däremot vet jag till hundra tusen procent att Kate Moss är en utav de snyggaste männiksorna jag vet, allt som har med knark och sånt skit går bort men ack så snygg hon gör sig..


  


Jag skulle så mycket vilja vara det hon är men samtidigt inte. Hur gör man?


OCH appropå transparant så ska H&M ha en svart transparant skjorta.. jag måste lösa den här ekonomiska situationen snart annars dör jag.

NU måste jag verkligen rusa, att jobba kan vara en bra början? Och dit tänker jag inte vara sen.. See ya!

Av Evelina - 7 februari 2010 18:38

Ännu en gång på två dagar har svensk design imponerat. Just nu är jag så inne i svart och lack och läder och tight och oversize och stora smycken och ja aaaaaallt att det här märket passade mer än perfekt. Bara ge mig mer transparant, galet galet snyggt! www.noiretblanc.se


        


Jag vill, vill, vill jobba med sånt här.. Leta, hitta, titta, njuta och hjälpa.

Jag ska bara våga satsa lite :)

Av Evelina - 7 februari 2010 11:17

Nu briner det lite i knutarna, har haft världens underbaraste kvälle med Erik och Emelie i Haninge. Jag trivs som fisken i vattnet som tredje hjulet ;)

På riktigt tycker jag det är mysigt.. käkade grönsaker med dipp, kollade melodifestivalen (där jag förövrigt insåg HUR KÄR JAG ÄR I ola, som alla andra tjejer, förutom att dom kanske är typ 8 år yngre än mig eller nått haha..) och sen spelade vi buzz.. grymt spel, lite stressigt för min australienlunk som jag inte riktigt kommit ur än, men det var kul!


Nu ska jag låna deras duschelidusch och sen ta mig in till östermalmstog och träffa claudia för brunch!!

Ska sitta och såkart umgås och snacka skit men oxå spåna på framtida projekt och jobbmöjligheter.. Det är dags att börja leverera nu evelina, dags att bärja leverera!


Önskar dock att jag hade den här klänning från Whyred just nu; (Underbar klänning) 


  

Klänning heter Tibia och kostar 1600 spänn


Hade vart så sjuuuukt snyggt med min matta lackleggins och boots, lite guldmycken och håret uppsatt i en knut. mums, mums, mums.

See ya!

Ovido - Quiz & Flashcards