Alla inlägg under april 2010

Av Evelina - 8 april 2010 20:55

  

Jag har dom senaste dagarna tänkt mycket på att jag safe:ar med plagg och fäger. Som redan kännt är jag en sucker för svart. Däremot brukar jag vara ganska duktig på att använda smycken. Förut var jag väldigt ofta noggrann med att alla smycken skulle matcha. Nu tycker jag det bara är att köra. 

En svart klänning och ös på med smycken. Det kan aldrig bli fel :)


Satt i eftermiddags och fikade med Emelie, Bella och Tyra på ett litet hak på Greveture gatan och pinsamt nog var jag tvungen att fråga vilket program i raden det ikväll var dags för. Pinsamt med tanke på att jag känenr dom alla och på måndag börjar jobba med en av dem ;)

Mer om det imorgon!

Sooo long!

Av Evelina - 8 april 2010 12:36

    

Gårdagens och morgonens outfitt :) Svart, såklart.

När jag kom hem drog jag snabbt av mig alla kläder, slängde mig i soffan och dök ner i Elsas mode. Är nu på sidan 206 och är som frälst. Käkade nyss lite kokta rödbetor, morötter, stekt kycklig och hallomi med parmesan riven över. Älska när det finns rester kvar i kylen!


Ligger här och är lite lat, men ska strax hoppa in i duschen, få lite energi och ta mig ner til gubbängens lokala (och ända) fik för att sätta mig och jobba. Här hemma finns det så mycket annat som stör. Väntar oxå på ett samtal där en del av hur min framtiden kommer se ut kommer att avgöras. Jag vet att det är utdraget nu med vad som komma skall. Men jag ska bara få helt och hållet klartecken, förhoppningsvis kan jag berätta ikväll!

Nej nu duschen, men först till sida 220. Sen får det vara nog :)


Av Evelina - 8 april 2010 09:18

  


Ute skiner solen och det känns på något vis som en fin höstdag. skumt.

Kan vara skenet, eller isen som fortfarande ligger på sjön utanför Linas lilla hus.


Hittade den här extremt snygga bilden igår när jag surfade runt i den utländska modevärlden. Hur snyggt är det inte att matcha samma färger? Oavsett om det är rött, svart, grönt, beight, grått eller rosa så är jag övertyagad om att det är ett vinnande koncept. Galet snyggt! Och med lite sjyssta accessoarer är det svårt att inte vilja se ut som den här bruttan idag!


Nu blir det lite té och ägg med Gabbi, sen hoppa på roslagsbanan för att åka hem. Jobba med lite små projekt och ikväll kommer M hem till mamma och mig och ska käka kokta grönsaker :) (som han hatar ;)) spännande! Vi får se om han håller minen. Tssss... So long chickas!!

Av Evelina - 7 april 2010 19:54

      


Var en sväng med Gabbi i Täby Centrum idag. Gamla härliga kvarter från abc-tiden :) Drack en galet god smoothi och råkade, bara råkade köpa en klänning från the garden collection på H&M. Jag vill verkligen ha ngt från den kollektionen och för 149 kr för en sommarklänning så kan det väl vara okej?

Provade matcha med min fransväst från forever21 och min leopardsjal. I vår kommer jag inte vara rädd för att missmatcha mönster och färger. Självklart med svart som bas. Att safe:a med svarta är okej. Helt klart!


Sitter nu med Gabbi hemma hos Lina i Täby och har käkat och snackar skit, mys med tjejkväll! Dags att göra kaffe, mums!

Av Evelina - 7 april 2010 15:33

  

Daniel och Victoria? Kanske satsa på den här outfitten?

Av Evelina - 7 april 2010 08:02

  

http://www.nytimes.com/slideshow/2010/03/31/fashion/20100401-nils-slideshow_index.html?ref=fashion


Svensk design i mitt hjärta   (bultande oxå)

NU; På bussen för möte och spaning!

Av Evelina - 6 april 2010 20:15

  


Idag blev det skinnjacka, kofta, basic t-shirt, svarta leggings, helvita converse och de nya pilotiserna med silverkedjor som senilsnören. Ifall det är inne att se sliten ut, men halvt mascara under ögonen och oborstat hår har jag asbolut passat in idag. Jag kan gilla att det ser ovårdat ut, men jag gillar inte att känna mig äcklig. Stor skillnad där.


Nu; födelsedagsmys med mamms!

Av Evelina - 6 april 2010 11:50

  


Har nästan precis anlänt till sthlm igen efter en underbar helg i Göteborg och Örebro. Den här mannen som följt mig vid min sida och träffat nästan hela tjocka släkten och stått ut med fika dagarna i ända gör mig pirrig av lycka. Och så är vi inte ens ihop sådär så vi säger att vi är ihop. Jag avundas hans mod att följa med ändå. Ja, nog om det.


Sthlm har ett fantastiskt sken över sig. Våren är definitivt här. Jag sitter hos Joline på centralen, dricker en efterlängtad sojalatte, fångade en fashionations tidning på åhlens och ska sätta igång med lite grovgöra. Mycket att se fram emot nu, spännande dagar den här veckan. Imorgon blir det möte igen och sen hoppas jag på lite update om vad mitt nya jobb innebär. Sitter och kollar in filippa k:s ss kollektion och livet känns härligt. Nu ska jag starta mitt första egna företg och sen blir det presentjakt till mamma som fyller år idag.


Livet är bra fint hurrni! Då kör vi!     

Ovido - Quiz & Flashcards